stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 9895
  • 04 آبان 1394 - 13:05
1

قهرمان سابق بوکس جهان شهردار کی‌یف باقی می‌ماند

براساس نتایج نظرسنجی‌ از رای‌دهندگان شرکت کننده در انتخابات محلی روز یکشنبه اوکراین، “ویتالی کلیچکو”، شهردار فعلی شهر کی‌یف، با کسب ۴۰٫۴ درصد از آراء بار دیگر در این سمت ابقا می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز گذشته مردم اوکراین به پای صندوق‌های رای رفتند تا شهرداران و حدود ۱۱۰۰۰ تن از اعضای شوراهای شهرهای این کشور را انتخاب کنند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط کمیته رای‌دهندگان اوکراین(CVU) از رای‌دهندگانی که در این انتخابات شرکت کردند، ویتالی کلیچکو، قهرمان سابق بوکس جهان و شهردار شهر کی‌یف توانسته با ۴۰٫۴ درصد از آراء ولادیمیر بوندارنکو، کاندیدای حزب “باتکیفچینا” را که ۸٫۷ درصد از آرا را کسب کرد، شکست دهد. همچنین در رقابت انتخاب شهردار کی‌یف آلکساندر اوملچنکو، شهردار سابق این شهر و کاندیدای حزب اتحاد توانسته ۸٫۱ درصد از آرا را کسب کند.

پیشتر وزارت کشور اوکراین اعلام کرد بالغ بر ۳۴۰ اخطاریه نقض قوانین در انتخابات محلی را دریافت کرده است. این انتخابات از سوی بیش از ۱۵۰۰ ناظر بین المللی تحت نظارت قرار داشت.

قرار است شمارش آرای این انتخابات تا ۴ نوامبر به پایان برسد و باید نتایج آن در عرض پنج روز اعلام شود.

ویتالی کلیچکو پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری مه ۲۰۱۴ اوکراین کاندیدا شده اما چندی بعد از این کاندیداتوری انصراف داده و اعلام کرد، از پترو پوروشنکو ، رئیس جمهور فعلی این کشور که در آن انتخابات رقیب یولیا تیموشنکو بود حمایت می‌کند.

ویتالی کلیچکو، قهرمان سابق بوکس جهان که تا پیش از این یکی از کاندیداهای تصدی پست ریاست جمهوری اوکراین تلقی می‌شد روز شنبه به حزب خود گفت، قصد دارد کاندیدای انتخابات شهرداری شهر کی‌یف شود.

وی در ماه مه ۲۰۱۴ به دنبال انتخاب شدن پوروشنکو به ریاست جمهوری به سمت شهرداری کی‌یف رسید.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.