stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 9845
  • 04 آبان 1394 - 11:52
2

کمدین گوآتمالایی رئیس‌جمهور شد

کمدین گوآتمالایی موفق شد در دور دوم انتخابات این کشور به عنوان رئیس‌جمهوری آتی این کشور آمریکای مرکزی انتخاب شود.

قلم | qalamna.ir :

کمدین گوآتمالایی موفق شد در دور دوم انتخابات این کشور به عنوان رئیس‌جمهوری آتی این کشور آمریکای مرکزی انتخاب شود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جیمی مورالس» کمدین تلویزیونی گوآتمالا مدعی پیروزی در دور دوم انتخابات این کشور شد و «ساندرا تورس» بانوی اول سابق این کشور و مخالف وی، شکست خود را پس از انتشار نتایج قطعی دور دوم انتخابات مبنی بر پیروزی ۶۹ درصدی مورالس اعلام کرد.

این نتایج با شمارش ۹۶ درصدی برگه‌های رای اعلام شده است. مورالس در این باره اعلام کرد: من نبودم که پیروزی خودم را اعلام کردم بلکه این مردم بودند که چنین پیروزی‌ای را نصیب من کردند.

تورس نیز به نوبه خود اعلام کرد: ما پیروزی شگرف و موفقیت گسترده جیمی مورالس کمدین را به رسمیت می‌شناسیم. گوآتمالا مشکلات جدی دارد اما مردم انتخاب خود را کردند و ما به آن احترام می‌گذاریم.

صدها تن از حامیان مورالس در مقر کمپین انتخاباتی وی تجمع کرده و به شادی و پایکوبی پرداختند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گوآتمالا ظرف یک ماه و نیم پس از استعفای اوتو پرز مولینا، رئیس‌جمهوری سابق این کشور برگزار شد. وی در ارتباط با رسوایی مالی به زندان افتاده است. همچنین معاون سابق وی نیز به اتهام اختلاس چندین میلیون دلاری و برنامه‌های فساد و تقلب در حبس به سر می‌برد.

مورالس و تورس در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری گوآتمالا که ششم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شد، دو کاندیدای پیشرو محسوب می‌شدند. اما پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گوآتمالا بسیاری از ساکنان این کشور آمریکایی مرکزی همچنان نسبت به این مساله بدبین بودند که آیا کاندیداها می‌توانند ریشه فساد در کشور را بخشکانند و برای مردم به صورت صادقانه عمل کنند.

در همین حال مقام‌های انتخاباتی و ناظران بین‌المللی اعلام کردند که این انتخابات بدون خشونت برگزار شد به طوری که خوآن پاپلو کوردازولی، رئیس سازمان کشورهای آمریکایی که ناظر به این کشور اعزام کرد، گفت: این انتخابات بسیار آرام برگزار شد و هیچ رخداد جدی در آن به وقوع نپیوست.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.