stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 9373
  • 01 آبان 1394 - 10:46
4

موگرینی: بشار اسد جزیی از راه‌حل بحران سوریه است

موگرینی: بشار اسد جزیی از راه‌حل بحران سوریه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ضرورت حضور اسد در راه‌حلی برای سوریه، دست‌کم در ابتدای کار سخن گفت. او تاکید کرد که این حضور تنها برای گذار از یک دوره است؛ سخنانی که کاملا نقطه مقابل مواضع وزیر خارجه آمریکا محسوب می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا روز پنجشنبه در مورد رسیدن به راهکاری برای بحران سوریه، به حضور بشار اسد به عنوان بخشی از راه‌حل اشاره کرد و گفت: «واقعیت این است که برای رسیدن یک راه‌حل سیاسی حضور اسد قطعی است.» خبرگزاری رویترز از قول موگرینی نوشت که این حضور تنها در ابتدای امر خواهد بود. موگرینی تاکید کرد که این موضوع در نشست‌هایی نیز تایید شده که در ژنو پیرامون بحران سوریه انجام شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین گفت که نسبت به دخالت نظامی روسیه انتقاد دارد ولی اگر روسیه بتواند از نفوذ خود روی بشار اسد استفاده کند، این اقدام مثبت است. به گفته او اروپا در مذاکرات صلح سوریه نقش مهمی بازی‌ می‌کند.

سخنان موگرینی درست نقطه مقابل مواضع جان کری، وزیر خارجه آمریکاست. او پنجشنبه در دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان در برلین از بشار اسد به عنوان مانع اصلی بر سر تلاش برای رسیدن به یک راه حل در سوریه نام برد.

جان کری قصد دارد در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وزرای خارجه ترکیه و عربستان سعودی در وین برای یافتن راه حلی جهت پایان دادن به بحران سوریه رایزنی کند.

در این میان اقدامات نظامی روسیه در سوریه هم‌چنان با انتقادهای شدیدی روبروست. آمریکا روسیه را متهم می‌کند که به جای بمباران مواضع داعش تنها در پی حفظ بشار اسد در قدرت است و حملات هوایی‌اش، مخالفان اسد را هدف می‌گیرند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در دیدار با استادان علوم سیاسی در سوچی گفت که با غرب همکاری نزدیک‌تری برای هماهنگی حملات نظامی خواهد کرد. به گفته او روسیه و غرب در حال تدارک تبادل اطلاعات درباره مواضع داعش هستند.

روسیه نزدیک به یک ماه است که با حملات هوایی، مستقیما وارد صحنه جنگ سوریه است. روز سه‌شنبه آمریکا و روسیه توافق کردند که در عملیات هوایی خود قواعد معینی را رعایت کنند تا جلوی برخورد احتمالی جنگنده‌هایشان به یکدیگر را در زمان حمله بگیرند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.