stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 9210
  • 29 مهر 1394 - 12:06
4

پارک پرندگان تکه‌ای ازبهشت شمال هرمزگان +تصاویر

پارک پرندگان در جوار شهر حاجی‌آباد که بهشت شمال هرمزگان نامیده می‌شود، محلی است که کمتر توسط شهروندان هرمزگانی شناخته می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

باغ پرندگان در مسیر جاده حاجی‌آباد-بافت و در پنج کیلومتری مرکز این شهرستان از توابع استان هرمزگان قرار گرفته است، باغی که در آن با ایجاد فضاهای بسیار زیبا موجب شده روزانه شهروندان حاجی‌آبادی و مردم مناطق حومه شهرستان بافت از آن استفاده و بازدید کنند.

به گززارش فارس، این مجموعه که جز مناطق حفاظت شده تفریحی، زراعی و باغی اداره زندان محسوب می‌شود به دلیل تعاملات قضائی روزانه محل بازدید تعداد زیادی از شهروندان و جز زیباترین مراکز تفریحی در حاجی‌آباد به شمار می‌رود.

از ویژگی و شاخصه‌های اصلی این مجموعه، وجود آبشارهای مصنوعی و آب‌های روان و وجود پرندگان و حیواناتی است که توانسته این مجموعه را به یکی از جاهای دیدنی بدل کند.

از جمله پرندگان این باغ می‌توان به کبوتر، مرغ مینا، شترمرغ، قرقاول، طاووس، طوطی، مرغ چینی، مرغ روسی، بوقلمون، غاز، مرغ محلی و ده‌ها پرنده دیگر اشاره کرد.

همچنین این مجموعه به منظور ارتقا آگاهی بازدیدکنندگان نسبت به حیوانات و گونه‌های مختلف حیوانی، حیواناتی از جمله میش و قوچ کوهی، میمون و خرگوش در آن یافت می‌شود.

استخر شنا و سه آبشار مصنوعی و آلاچیق و سایه‌بان همچنین کاشت درختان مرکبات و نخیلات و ساخت تاکستان از نوع یاقوتی از دیگر ابعادی است که بر زیبایی منحصر‌به فرد این مجموعه افزوده است. 

محمود بهرامی رئیس اداره زندان حاجی‌آباد در همین راستا در گفت‌وگو با فارس در حاجی‌آباد گفت: این مجموعه در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان زندان‌ها و اقدامات امنیتی و تربیتی و اصلاح و تربیت در جوار اداره زندان حاجی‌آباد راه‌اندازی شده است.

وی بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش خانواده و تغییر نگرش افکار عمومی جامعه نسبت به زندان و زندانیان با بهره‌گیری از نیروی کار ارزان و فراهم‌سازی، زمینه‌های اشتغال از دیگر اهداف این مجموعه عنوان کرد.

رئیس اداره زندان حاجی‌آباد پارک پرندگان را “تکه‌ای از بهشت حاجی‌آباد” خواند و گفت: ایجاد باغ پرندگان در نزدیکی این اداره توانسته نگرش افراد به زندان را تغییر دهد.

بهرامی ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیر کل زندان‌های هرمزگان به جهت تعامل با مقامات قضائی و به کارگیری مددجویان و نظارت بر حسن اجرای آن افزود: تغییر نوع نگرش عمومی نسبت به زندان و ایجاد آرامش روانی خانواده‌ها از جمله اهداف ساخت این مجموعه بوده است.

رئیس زندان حاجی‌آباد گفت: اهتمام شده است ضمن به کارگیری روزانه زندانیان از به هدر رفتن استعدادهای این افراد جلوگیری و از طرفی ارتباط خانوادگی زندانیان تحکیم و از هم پاشیدگی احتمالی زندگی آنان جلوگیری شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.