stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 8595
  • 25 مهر 1394 - 12:11
1

ایران‌ایر چگونه نوسازی می شود؟

ایسنا نوشت:وزارت راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران درباره‌ی تعیین تکلیف و بازسازی ساختاری ایران‌ایر صحبت‌هایی مطرح شده و سخن از لزوم افزایش حمایت دولت از آن صورت گرفته است.

قلم | qalamna.ir :

هرچند وزیر راه و شهرسازی بارها اعلام کرده طرح ایجاد تغییرات ساختاری در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و بهبود شرایط آن در خدمات‌رسانی و ناوگان جزو اهداف کلان این وزارتخانه به حساب می‌آید، اما مشکلات اعتباری تاکنون مانع از رسیدن این طرح‌ها به مرحله‌ی اجرا شده است و کار را تا جایی پیش برده که احتمالا ورود نمایندگان مجلس به این محدوده نیز وجود دارد.

چند روز قبل رییس سازمان هواپیمایی کشوری به کمیسیون عمران مجلس رفت تا بخشی از مشکلات و دغدغه‌های این صنعت را با آنها در میان بگذارد. جلسه‌ای که به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین نتایج آن بالارفتن احتمال ورود مجلس به طرح نوسازی و تغییر ساختاری ایران‌ایر خواهد بود.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به عنوان ایرلاین حامل پرچم کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، در طول سال‌های گذشته با مشکلات مختلفی از جمله کسری بودجه مواجه بوده است که این موضوع از یک طرف باعث بالا‌رفتن میزان بدهی‌های این ایرلاین به شرکت فرودگاه‌ها و از سوی دیگر باعث فرسودگی ناوگان ایران‌ایر شده است.

این مساله باعث شده که طرح ایجاد تغییرات جدی در نحوه‌ی اداره این ایرلاین و تامین منابع‌اش به شکل جدی دنبال شود و در طول ماه‌های گذشته نیز بر تخصیص اعتبارات لازم برای پیگیری این موضوع صحه گذاشته است.

حالا و در جریان مذاکره مسوولان هواپیمایی کشوری با نمایندگان مجلس به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون عمران نیز نسبت به اجرایی‌شدن این تغییرات ابراز علاقه کردند و احتمال ورود مجلس به این حوزه را بررسی کردند.

براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران درباره‌ی تعیین تکلیف و بازسازی ساختاری ایران‌ایر صحبت‌هایی مطرح شده و سخن از لزوم افزایش حمایت دولت از آن صورت گرفته است.

این افزایش حمایت احتمالا می‌تواند با تعیین تکلیف مجلس درباره‌ی منابع اعتباری این ایرلاین همراه شود و باعث بالا‌بردن توان مالی ایران ایر در فضای پس از تحریم شود. البته این گمانه‌زنی‌ها زمانی به خود شکل رسمی می‌گیرد که وزارت راه و شهرسازی به شکل دقیق برنامه خود را برای این ایرلاین مشخص کند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.