stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 8494
  • 25 مهر 1394 - 1:58
3

علم الهدی: مجلس در تصویب برجام سهل‌اندیشی را به نمایش گذاشت

‌امام جمعه مشهد گفت: در هفته گذشته شاهد سهل‌اندیشی مجلس در تصویب برجام بودیم.

قلم | qalamna.ir :

4-605-1.jpgآیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، در ادامه اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد سهل‌اندیشی مجلس بودیم. مهم نبود که برجام تصویب شود یا نشود، بلکه مهم چگونگی تصویب برجام در مجلس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز مصادف با دوم محرم و ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به کربلا‌ست، افزود: امام حسین(ع) از همان ابتدای ورود به کربلا ۸۴ زن و کودک همراه خود را با سخنانشان برای واقعه عاشورا آماده کردند، چرا که می‌خواستند عمق فاجعه را به آنان نشان دهند تا کسی برخورد انفعالی نداشته باشد.

‌امام جمعه مشهد با بیان اینکه سخنان امام حسین(ع) همراه با دو رویکرد بود، یادآور شد: عکس‌العمل نخست آن بود که عده‌ای دچار سستی و رخوت شوند و منافع خویش رادر نظر بگیرند و امام را تنها گذارند، اما رویکرد دوم رویکرد کسانی هچون حر بود که پس از شنیدن سخنان امام حسین(ع) تکان خورد و به شهدا پیوست.

‌وی ادامه داد: کربلا دانشگاه است و تفاوت این دو رویکرد در واقع‌بینی و سهل‌اندیشی است.

علم‌الهدی با قیاس عاشورا با شرایط کنونی خاطرنشان کرد: هفته گذشته شاهد سهل‌اندیشی در مجلس بودیم و مجلس سهل‌اندیشی را به نمایش گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی برجام باید در شورای امنیت به تصویب برسد و پس از تایید رهبری اجرایی شود، یادآور شد: رهبری به صراحت اعلام کردند که برجام برای تایید باید به مجلس برود و در جمع خبرگان نیز تاکید داشتند که مجلس نباید از بررسی برجام برکنار باشد.

‌امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام اقدام شایسته‌ای از سوی مجلس بود، عنوان کرد: اعضای این کمیسیون را هیات رئیسه انتخاب نکردند، بلکه این نمایندگان بودند که به برجام در این کمیسیون رای دادند.

‌وی ادامه داد: بعد از ۴۰ روز از بررسی برجام، مجلس شورای اسلامی بدون توجه به مطالعات ۴۰ روزه، به طرح یک فوریتی رای دادند و برای بررسی کلیات آن رای گرفتند و تنها ۱۵ دقیقه وقت گذاشتند که این ناشی از سهل‌اندیشی است.

علم‌الهدی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم آن‌ها آدم‌های خوبی نیستند، تصریح کرد: مخالفان و موافقان برجام دشمن نظام نیستند اما عزیزان مخالف سهل‌اندیشی کردند که این جریان عمق دارد و ممکن است فاجعه‌آفرین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برجام ۱۵ سال کشور و سرنوشت انقلاب را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: بررسی برجام در ۱۵ دقیقه یعنی سهل‌اندیشی.

امام جمعه مشهد با انتقاد از سخنان برخی مبنی بر اینکه ما تمام بندها را در نظر گرفته‌ایم، گفت: مهم‌ترین بند این طرح بند هشت آن بود که تصویب کردند. در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی مواردی که مورد تصویب قرار می‌گیرد، نباید زمینه‌ساز نفوذ دشمن باشد. دستگاه‌های حاکمیتی هم به این امر موظف هستند.

‌وی با بیان اینکه حیثیت نظام و انقلاب به برجام بستگی دارد، افزود: ۱۷۰ سوال در خصوص جزئیات مطرح بود که اجازه طرح شدن در مجلس را پیدا نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: راه‌حل این مساله آن است که همانطور که ما از بدو انقلاب بر بیداری و هوشیاری مردم تکیه کرده‌ایم، مردم باید بدانند که آمریکا دشمن این نظام است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در آینده نیز اگر نمایندگان مردم در سایر موارد سهل‌انگاری کردند بدانند که رهبری و مردم بیدار هستند و مقابل‌شان خواهند ایستاد و امید ما بعد از خدا به مردم است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. حاج آقا ؟ تموم شد ها
    انشالله اجرتان با آقا امام حسین

  2. قربان جنتی برم من که حداقل چیزی نمیگه

  3. سهل اندیشی را واقعا چه بگوییم تمام و کمال همه چیز را بستند و تحت فشار گذاشتند که پای شیطان به مملکت باز شود
    مطمئن باشید وضعمان از این بدتر می شود چرا که وقتی ما خودمان بودیم در اسایش بودیم اما حالا ورود بیگانگان به کشور باعث می شود تمام حقوقی که باید به فرزندان و زحمت کشان کشور داده شود دو دستی تقدیم خارجی ها میکنیم و این سهل اندیشی جبران ناپذیر است .
    لطفا این نظر را منتشر کنید
    همه تان عادت دارید نظرات موافق خود را منتشر کنید

    • ببخشید ها بهتون برنخوره ولی وقتی شما بودید در آسایش بودیم ؟ بگیر بگیر اسایشه ؟ فقر و فساد مالی اسابشه ؟ ۸ سال دولت آقای احمدی نژاد چکاری جز صدمه زدن به انقلاب و نظام کرد ؟ اتفاقا شما سهل اندیشی آقای عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.