stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 8422
  • 24 مهر 1394 - 13:44
4

جنتی: برجام به امضای رهبری نرسیده است

آیت الله جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آیت الله خزعلی بر یکی از افرادی که به رهبری ظلم بسیار کرده هرشب لعنت می‌فرستاد.

قلم | qalamna.ir :

مهمترین محورهای سخنان خطیب موقت نماز جمعه تهران به شرح زیر است:
اگر توصیه به ولایت می کنیم برای این است که وقایعی چون محراب کوفه و کربلا را در تاریخ اسلام داشته ایم.
ولایت از بین رفت و باعث شد امروز فلسطینی ها و یمنی ها قتل عام شوند.
در ایام محرم باید فلسفه ولایت فقیه بیان شود.
ملت ایران در ولای امام خمینی شهادت را زنده کردند و دشمن را ذلیل کردند.
آیت الله خزعلی بر یکی از افرادی که به رهبر انقلاب ظلم بسیار کرده است هرشب لعنت می فرستادند.
مجلس دولت را موظف کرده است که در اجرای برجام چارچوب هایی را رعایت کند.
از کمیسیون ویژه برجام تشکر میکنم که خیلی زحمت کشیدند البته اینجا کاری ندارم که چقدر زحمات آنها به نتیجه رسید یا خیر.
در توافق هسته ای راه برای شیطنت آمریکا باز است. برجام را شورای عالی امنیت ملی تایید کرده اما هنوز به امضای رهبری نرسیده است.
در توافق باید از همان مقداری که می توانیم حداکثر استفاده را بکنیم.
لغو تحریم و نه تعلیق و توقف آن فلسفه برجام است، اگر غربی ها بخواهند تعلیق تحریم داشته باشند باید بگوییم که برجام نتیجه ای نداشته است.
نباید با برجام برخوردهای افراطی و تفریطی بشود.
اگر به آمریکا رو بدهیم فردا می گویند که باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید، رابطه خود را با لبنان و فلسطین و عراق و حزب الله قطع کنید.
دشمنان می خواهند در انتخابات به مجلس ما نفوذ کنند و افراد خود را به مجلس بفرستند.

همچنین ایلنا نوشت: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: الان هم برجام هرچه بود٬ باید آن را را تمام شده حساب کنیم و پس از تایید برجام٬ باید پیامدهای آن و عهدشکنی‌های آنها را در نظر گرفت.

 آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری شهادت سردار همدانی و تشییع باشکوه مردم و علاقه مردم نسبت به سرداران و ایثارگران کشور و همچنین با یادآوری جای خالی آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله مهدوی کنی؛ گفت: آیت‌الله خزعلی دلش از انحراف پر از غصه بود و دشمن سرسخت انحراف بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد:مسئله منا٬ مسئله کشنده‌ای بود که غم و غصه دل‌ها را زیاد کرد و نمی‌دانیم چطور می شود در حرم امن خدا که حتی آهو و گنجشک و پرنده امنیت دارد٬ یک عده زیر دست و پا له بشوند و عده‌ای از گشنگی و تشنگی بمیرند.

جنتی ادامه داد: تعداد کشته‌ها حدود ۴۰۰ و تعداد مفقودان حدود ۶۰ نفر هستند که مفقودان باارزشی هم در میان آنها بودند٬ با توجه به این وضع لازم است کمیته حقیقت‌یاب زود‌تر باید رسیدگی کند. اما اطمینان دارم تا حمایت آمریکا از عربستان هست٬ تنها به صدور بیانیه‌ای کفایت می‌کنند و مسئله را تمام می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه خدا عزت رهبر انقلاب را به خاطر عکس‌العملشان نسبت به مقام‌های آل‌سعود زیاد کند٬ تصریح کرد: همان واکنش مقام معظم رهبری باعث شد مقام‌های عربستان کار را پیش ببرند و همکاری کنند. الان هم دولت و دستگاه قضایی باید پیگیری کنند تا مسئله منا فراموش نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و مسئله برجام گفت: برجام تمام شد؛ بعضی خیال می‌کنند مجلس برجام را تایید کرد٬ اما درست‌تر آن است که شورای عالی امنیت ملی آن را تایید کرد و کار مجلس تنها در حاشیه برجام بود و تنها دولت را موظف کرد که اقدام متقابلی را در برابر آمریکایی‌ها داشته باشد که خوب هم بود. نماینده‌ها واقعا کار کردند و کمیسیون ویژه زحمت کشیدند.

وی ادامه داد: الان هم برجام هرچه بود٬ باید آن را را تمام شده حساب کنیم و پس از تایید برجام٬ باید پیامدهای آن و عهدشکنی‌های آنها را در نظر گرفت. لغو تحریم‌ها فلسفه مذاکرات بود لذا الان باید به این فکر کنیم که چگونه آنها تعهداتشان را عملی کنند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.