stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 8312
  • 23 مهر 1394 - 19:09
6

آژانس تأیید کرد: ایران برای حل پی‌ام‌دی کاملاً همکاری کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تا بازه زمانی منتهی به ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ (تا امروز) همه اقدامات مندرج در نقشه راه شفاف سازی مسائل مربوط به برنامه اتمی ایران که از گذشته و حال باقی مانده بود، به صورت کامل انجام شده است.

قلم | qalamna.ir :
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز از همکاری کامل ایران با بازرسان این نهاد بین‌المللی برای حل سوءظن‌های غرب به ابعاد نظامی احتمالی برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
 
در این گزارش آمده است : «تا بازه زمانی منتهی به ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ (تا امروز) همه اقدامات مندرج در نقشه راه شفاف سازی مسائل مربوط به برنامه اتمی ایران که از گذشته و حال باقی مانده بود، به صورت کامل انجام شده است.»
 
فارس، بحث پی‌ام‌دی یا همان گذشته نظامی احتمالی یکی از نقاط اختلاف جدی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و غرب بود.
 
یوکیو آمانو، مدیر کل ژاپنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اما روز ۲۹ شهریور (۲۰ سپتامبر) سفری به ایران داشت و از پارچین بازدید کرد؛ بازدیدی که نحوه انجام آن و نحوه نمونه‌گیری ایرانی ها یا خارجی ها از محوطه پارچین، چند روز به تیتر یک اخبار هسته‌ای رسانه های داخلی و خارجی بدل شد.
 
حالا آژانس می‌گوید که ایران تا امروز پنج‌شنبه، هر کاری که باید برای «شفاف‌سازی» در این خصوص انجام می‌داد، انجام داده است.
 
در گزارش امروز آژانس همچنین آمده: «تا ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) مدیر کل آژانس، حاصل ارزیابی نهایی خود از حل همه مسائل باقی‌مانده را به نحوی که در ضمیمه گزارش سال ۲۰۱۱ مدیرکل آمده، برای اقدام به شورای حکام تقدیم می‌دارد.»
 
بر این اساس باید تا ۲۴ آذر ماه صبر کرد و دید که شورای حکام در برابر اجرای «همه اقدامات مندرج در نقشه راه شفاف سازی» از سوی ایرانیان، چه تصمیمی می‌گیرد.
 
تأیید اجرایی شدن مفاد هسته‌ای توافق وین (توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵) از سوی آژانس، پیش‌شرط اصلی غربی‌ها برای برداشتن تحریم‌هاست.

 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.