stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444880
  • 25 مرداد 1401 - 18:53
1

بدهی هنگفت مالیاتی فدراسیون شطرنج بخاطر واردات کود، شکر و لپ‌تاپ در سال ۹۲!

بدهی هنگفت مالیاتی فدراسیون شطرنج بخاطر واردات کود، شکر و لپ‌تاپ در سال ۹۲!

رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرده است. تنها برای سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد، ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند و هیچکس هم پاسخگو نیست.

قلم | qalamna.ir :

حسن تامینی لیچانی رئیس فدراسیون شطرنج ایران در نشست خبری که در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در ابتدا گفت: مدت ها بود که می‌خواستیم با خبرنگاران صحبت داشته باشیم که اکنون این مهم، اتفاق افتاد. از زمانی که بحث انتخابات فدراسیون شطرنج مطرح شده بود، مدت ها فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شد و فدراسیون شرایط روحی خوبی نداشت. نیاز بود که شطرنج روی ریل خاص شطرنجی قرار بگیرد.

نه حمایت وزارت ورزش را داشتم نه حمایت آن ور آب را

او ادامه داد: با رای بالایی رئیس فدراسیون شدم. نه حمایت وزارت ورزش را داشتم نه حمایت آن ور آب را! من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم و نماینده مجلس بوده‌ام. در بحث فدراسیون کارها را به دو بخش تقسیم کردیم. تا الان یک نفر را از بیرون نیاورده‌ام و همگی شطرنجی هستند. باید بگویم که همه افراد فدراسیون، شطرنجی هستند. شرایط روحی شطرنج‌بازان در گذشته خوب نبود و ۵ میلیارد به ما اختصاص دادند اما در اواخر کار دولت قبل، ۵ میلیارد تومان برگشت و به فدراسیون ندادند. فیروزجا اعتراضاتی داشت که من جایی ندارم که در تهران شب بمانم! اعتراض این شطرنج‌باز اینگونه بود.

تامینی ادامه داد: سیاست ما بود تا جای ممکن صحبت نکنیم و فقط کار را جلو ببریم اما عذرخواهی میکنم تا الان این نشست دیر شد. در هتل ورزش دخالتهایی صورت گرفت و به ورزشکار ما جا ندادند. مجبور شدیم در فدراسیون سوئیت برقرار کنیم تا شطرنج‌بازان مستقر شوند.

نگذاشتیم بچه ها بروند اما کسی نیست از ما تشکر کند

او گفت: با خانواده فیروزجا صحبت کردیم که با این شطرنج باز وارد مذاکره شویم اما این درحالی بود که او زیر پرچم فیده بازی می‌کرد. الان فیروزجا زیر پرچم یک کشور دیگر بازی می‌کند و کار مشکل شده است. فدراسیون خیلی مشکل دارد. نگذاشتیم بچه ها بروند اما کسی نیست از ما تشکر کند. به فیروزجا امکانات بالایی داده شد درحالی که این امکانات در فدراسیون نیست. از وزارت ورزش پول خواستیم اما به ما ندادند که این موضوع را درک می‌کنیم.

باید چوب نادانی گذشته و بدهی‌ها را بخوریم

تأمینی ادامه داد: در خصوص بدهی‌ها باید بگویم که سعی شد تا چند ماه اخیر پول را پرداخت کنیم و از این بابت مشکل نداریم. باید چوب نادانی گذشته و این بدهی ها را بخوریم و روی آنها کار کرده ایم.

او گفت: درب شطرنج برای همه ادیان باز است و بحث ارمنی و غیر ارمنی ندارد.

دشمن های داخلی و خارجی ول کن شطرنج ایران نیستند

تأمینی گفت: دشمن های داخلی و خارجی ول کن شطرنج ایران نیستند. در کلاب هاوس صحبت هایی انجام می‌شود و واقعا نمی‌دانم چی بگویم. نمی‌خواهم در این بازی ورود کنم و خواهش داریم این دشمنی را به پایان رسانند. با منتقدان بارها صحبت کردم و از آنها خواستم به فدراسیون کمک کنند. نباید شطرنج بازان ایران با این موضوعات اذیت شده و فراری شوند.

نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند که ۱۴ میلیارد بدهی مالیاتی برای سال ۹۲ دارد

تأمینی همچنین ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرد. تنها در سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد و ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند؟ باید بگویم هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست!

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: در مجلس هم تلاشم این بود که کمتر حاشیه داشته باشیم و از همه کمک خواسته‌ام. سراغ همه شطرنج بازان رفته‌ام که به شطرنج کمک کنند.

تأمینی ادامه داد: تمام تلاش شطرنج این است که مربی خارجی بیاورد. شطرنج بازان ایران با توجه به پتانسیلشان نیاز به مربی قوی دارند. از نیاز های اساسی شطرنج ایران مربی خارجی خوب است. دست همه مسئولین را می بوسم که برای شطرنج ایران مربی خارجی بیاورند.

او همچنین گفت: در خصوص چند پستی بودن در فدراسیون شطرنج باید بگویم که ما از شطرنج‌بازان می‌خواهیم در فدراسیون حضور داشته باشند. حتی مکاتبه با سازمان برنامه بودجه داشتیم و حتی با قالیباف صحبت کردم که بودجه به فدراسیون بیاوریم.

هیچ منافعی در فدراسیون شطرنج ندارم

تأمینی گفت: بنده هیچ منافعی در فدراسیون شطرنج ندارم و از شما می‌خواهم من را راهنمایی و کمک کنید. باید بگویم اینکه هیات علمی هستم و در فدراسیون شطرنج رئیس هستم هیچ مشکلی نیست.

امیر عرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج در این نشست خبری گفت: بی مهری هایی به فدراسیون شطرنج شده و در اخبار پوشش داده شده مقداری بی انصافی وجود داشت و شاید برخی اخبار، از واقعیت دور بود. از گذشته در فدراسیون بوده ام و می‌دانم در این فدراسیون چه خبر است. بحث مالیات مشکل این فدراسیون است. در سال ۹۲،  حدود ۱۴ میلیارد بدهی مالیاتی داریم که از آن ۵ میلیارد جریمه است! برای من سوال بزرگ این است که چه حجمی از معاملات انجام شده که این مقدار تنها مالیاتش بوده است؟

مالیات ۱۴ میلیاردی شطرنج بخاطر واردات ۴ هزار میلیارد تومان کود، شکر و لپ تاپ بوده است!

او همچنین ادعا کرد: کود، شکر و لپ تاپ در این مالیات بوده است. ۴ هزار میلیارد تومان معاملات صورت گرفته است که برای من جای تعجب دارد. همین الان این عدد مقدار بزرگی است. واقعا در تعجبم با این وضع چه طور بعضی‌ها رویشان می‌شود در شطرنج باشند؟ در دادگاه تجدید نظر هم آقای پهلوان زاده حضور پیدا نکرد.

دبیر فدراسیون گفت: در بخش بانوان المپیاد شطرنج، موفق بودیم و در گروه B، مدال برنز را کسب کردیم. همچنین در بخش آقایان، در دور دهم مقابل هند، در بازی حساس بنا بر دلایل خاصی نتیجه نگرفتیم و باختیم‌ و روحیه تیم از بین رفت. آقای مقصودلو در آن بازی مریض بود و حالش خوب نبود همچنین طباطبائی هم حال خوبی نداشت و بخظار این شرایط، باختیم‌. در سال ۲۰۱۸ فیروزجا و خادم الشریعه بازی می‌کردند. با وجود نبود فیروزجا در تیم، نتیجه خوبی گرفتیم. حتی مقابل آمریکا خوب بازی کردیم و فرانسه را بردیم.

او ادامه داد: پرهام مقصودلو فقط بر شطرنج تمرکز دارد اما اینقدر مسائل و حاشیه ها در چند وقت گذشته زیاد شد، که او و ایدنی به حاشیه ها واکنش نشان دادند. شطرنج بازان فدراسیون شطرنج را دوست دارند و برای فدراسیون آرزوی موفقیت می‌کنم.

از سیستم های نظارتی داخلی جواب نگرفتیم و از بیرون پیگیر هستیم

همچنین تأمینی در خصوص بدهی مالیاتی فدراسیون شطرنج گفت: از سیستم های نظارتی داخلی جواب نگرفتیم و از بیرون پیگیر این موضوع هستیم.

امیررضا پوررمضانعلی کارشناس خبره فدراسیون و مدیر تیم های ملی شطرنج ایران در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال است که مدیر تیم های ملی شطرنج هستم. در این ۲ سالی که کار می‌کنم از شرایط کرونا استفاده کرده و کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم. برای بازیکن سازی، ۶ سرمربی و ۳ مربی برای رده های سنی قرار داده ایم. در هفته برای بچه‌های رده سنی ۱۸ ساعت کلاس داریم که این کلاس‌ها هیچ وقت کنسل نمی‌شود. باید بگویم تاکنون چنین اردوهایی در فدراسیون شطرنج برگزار نمی‌شد.

او ادامه داد: پشتوانه سازی تیم ملی در شطرنج از زمان حضور تأمینی آغاز شد. از هر استان ۵ بازیکن را دعوت کرده و به آنها رایگان تدریس می‌کنیم. خواستیم با این طرح به استان‌های کم بضاعت کمک کنیم. ۱۰۰ بازیکن در این طرح پوشش داده شده اند.

مربی خوب ساعتی ۲۰۰ دلار حقوق می‌گیرد

او گفت: در بخش بانوان می‌توانیم از مربیان بومی استفاده کنیم اما در بخش آقایان مربیان بومی این توانایی را ندارند و این نیاز به تخصیص بودجه خاصی است. بودجه فدراسیون ۳.۵ میلیارد بوده ولی این مقدار را وزارت ورزش به فدراسیون نداده است. مربی خوب ساعتی ۲۰۰ دلار حقوق می‌گیرد که این مقدار از بودجه فدراسیون بالاتر است.

پوررمضانعلی گفت: از وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواهم به شطرنج کمک کنند. در ایران ۳ بازیکن قدرتمند در جهان داریم اما حدود یک سال است که سجادی حتی از آنها هم تجلیل نکرده است.

فیروزجا بخاطر عملی نشدن قولها رفت

مدیر تیمهای ملی همچنین گفت:‌ فیروزجا هم به خاطر همین موضوعات رفت. حتی او به خاطر برخی قول‌ها می‌خواست بماند اما این قول ها عملی نشد و رفت. اگر فیروزجا در تیم ما بود، مقام جهانی برای ایران به راحتی به دست می آمد.

او گفت: با حریفانی که در المپیاد جهانی بازی کردیم را مشاهده کنید. هلند، مجارستان و هند تیم هایی بودند که ما با آنها در سه دور آخر بازی کردیم درحالی که در سال ۲۰۱۸ حتی با حضور فیروزجا، قرعه ما آسان‌تر بود. متأسفانه اخبار وارونه منتشر می‌شود و باید بگویم نتیجه شطرنج بازان ایران فوق العاده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.