stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444834
  • 25 مرداد 1401 - 2:40
2
معاون شهردار کرمانشاه:

شفافیت شهرداری‌ها را کارآمدتر می‌کند/به دنبال اجرای شفافیت در شهرداری کرمانشاه هستیم

شفافیت شهرداری‌ها را کارآمدتر می‌کند/به دنبال اجرای شفافیت در شهرداری کرمانشاه هستیم
کرمانشاه - قلمنا - معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه با اعلام اینکه در شهرداری کرمانشاه به دنبال اجرای طرح شفافیت هستیم، گفت: شفافیت علاوه بر اینکه بر کارآمدتر شدن مجموعه مدیریت شهری کمک خواهد کرد، مانعی بر مدیریت سلیقه‌ای در این مجموعه می شود.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد علی یارتبار اظهار داشت: در راستای عمل به ماده ۸۶ قانون شوراها شهرداری ها باید شفافیت مالی داشته باشند و کلیه اسناد مالی را در دسترس عموم مردم قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا لازم است شهرداری به صورت شفاف به ویژه در مباحث مالی اقدام نمایند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت مساله شفافیت مالی به دنبال این هستیم با ایجاد حساب بانکی واحد، ابتدا درآمدها و هزینه‌کرد‌ها را شفاف کرده و سپس در راستای در اختیار قرار دادن این اطلاعات برای عموم مردم اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا شفافیت به ویژه در حوزه مالی بر کارآمدی شهرداری‌ها تاثیر مستقیم دارد، در تلاشیم این اتفاق خوب هر چه سریعتر در مجموعه مدیریت شهری رخ دهد.

یارتبار با اشاره به تاثیرات مثبت شفافیت، خاطرنشان کرد: شفافیت در مرحله اول افزایش کارایی و در مرحله بعدی اعتماد مردمی را به دنبال دارد و قطعا در کاهش فساد و حل مشکلات کمک خواهد کرد.

معاون معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه شفافیت از مدیریت سلیقه‌ای در قسمت‌های مختلف شهرداری ها جلوگیری می‌کند، گفت: یکی دیگر از محاسن شفافیت در مجموعه مدیریت شهری توسعه بر اساس برنامه جامع تدوین شده است که جلوی مدیریت سلیقه‌ای را در شهرداری‌ها می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات مهمی که در حوزه شفافیت انجام شده را ایجاد یک حساب مشترک برای تمام شهرداری شامل مناطق، سازمان‌ها و … اعلام کرد که همه درآمدهای شهرداری به این حساب واریز شده و باعث می‌شود میزان درآمد و هزینه‌ها به طور دقیق مشخص باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه دسترسی آنلاین به ترازنامه شهرداری در سایت شهرداری کرمانشاه را نیز اقدامی دیگر در راستای شفاف سازی امور و دسترسی به اسناد دانست.

یارتبار اضافه کرد: به علاوه بر اساس ماده ۸۶ قانون شوراها، شهرداری موظف است تمام گزارشات خود را ارائه دهد که این گزارشات نیز در سایت شهرداری به صورت شفاف موجود است.

وی همچنین از راه‌اندازی کمیته تخصیص هم در شهرداری کرمانشاه خبر داد که با این کار همه شهرداری مناطق باید لیست پروژه‌هایی که قصد اجرای آن را دارند ارائه کنند که اگر اجرای آن نیاز باشد تخصیص اعتبار آن و حتی نحوه پرداخت پول پروژه از طریق کمیته تخصیص انجام شده و جلوی رانت و فساد گرفته می‌شود.

وی همچنین از اجرای جدی مدیریت هزینه‌ها در شهرداری هم خبر داد که بر این اساس سهم هر واحد مشخص بوده و بر اساس سهمی که از منابع دارد باید برنامه‌ریزی کند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.