stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444767
  • 23 مرداد 1401 - 19:27
1

سومین غافلگیری هند برای جهان

سومین غافلگیری هند برای جهان
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: تولید برنج در هند ممکن است امسال آسیب ببیند، زیرا باران‌های ضعیف در مناطق کلیدی رشد کاشت را کاهش می‌دهد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که صادرکننده بزرگ می‌تواند پس از محدود کردن فروش گندم و شکر برای حفظ امنیت غذایی، صادرات را محدود کند. به گفته مقامات کشاورزی، کل سطح زیرکشت برنج در این کشور آسیای جنوبی، دومین تولیدکننده بزرگ جهان، تاکنون در این فصل ۱۲ درصد کاهش یافته است.
 

این محصول در زمانی که تورم افسارگسیخته مواد غذایی به اقتصادهای سراسر جهان آسیب می‌زند و قرار است میلیاردها نفر را که به غذای اصلی وابسته هستند، تحت‌تأثیر قرار دهد، در حال تزلزل است. هند حدود ۴۰ درصد از تجارت جهانی برنج را به خود اختصاص داده است.تاجران نگران هستند که احتمال کاهش تولید برنج ممکن است دولت را به محدود کردن صادرات وادار کند. هند در ماه مه حمل‌ونقل گندم را ممنوع کرد و گفت که امنیت غذایی این کشور در خطر است زیرا موج گرمای بی‌سابقه به عملکرد گندم در چندین ایالت آسیب رساند. هند همچنین صادرات شکر را برای محافظت از منابع غذایی خود محدود کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت کشاورزی این کشور اعلام کرد که سطح برنج تا ۱۲ اگوست به ۳۰.۹۸ میلیون هکتار (۷۶.۵۵ میلیون هکتار) کاهش یافته است، در حالی که سال گذشته ۳۵.۳۶ میلیون هکتار بود. با این حال، مساحت اختصاص یافته به نیشکر از ۵.۴۵ میلیون هکتار به ۵.۵۲ میلیون هکتار افزایش یافته است.اگرچه باران‌های موسمی در هند تاکنون ۸ درصد بالاتر از حد متوسط بوده است، اما در برخی از مناطق عمده رشد، کمبود داشته است. کاشت برای فصل باران‌های موسمی به طور معمول در اواخر ماه مه آغاز می‌شود و در ماه جولای به اوج خود می‌رسد، در حالی که برداشت در اواخر سپتامبر شروع می‌شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.