stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 443527
  • 07 مرداد 1401 - 14:54
3

سیستم اعلام اتوماتیک آتش سوزی در تهران راه اندازی می‌شود

سیستم اعلام اتوماتیک آتش سوزی در تهران راه اندازی می‌شود
قلم | qalamna.ir :

قدرت الله محمدی در این باره به خبرنگار گفت: برای نخستین بار در کشور سیستم مانیتورینگ که به کشف و اعلام اتوماتیک حریق می پردازد راه اندازی می شود.

وی افزود: مراحل راه اندازی این سیستم در سازمان آتش نشانی تهران در حال انجام است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این سیستم آتش نشانان در رسیدن آتش نشانان به محل حادثه تسریع و در آن سو نیز از میزان تلفات جانی و مالی در حوادث آتش سوزی کاسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به لحاظ داشتن تجهیزات فنی و پشتیبانی سرآمد کشور است و در حادثه فرو ریزش ساختمان مترو پل آبادان خدمات ویژه ای در امر آواربرداری انجام داد.

محمدی یادآور شد: وجود ساختمان های بلند مرتبه در تهران که برخی از این ساختمان ها فرسوده هستند به ما هشدار می دهد که خود را به آخرین تجهیزات روز دنیا مجهز کنیم که در این خصوص با حمایت شهردار تهران اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی تهران در تلاش است که رویکرد این سازمان را از حادثه‌ محوری به ایده‌محوری تغییر دهد گفت: بر اساس تجربیاتی که در سال های گذشته در سازمان آتش نشانی کسب کردیم یکی از مشکلات ما در رسیدن به حادثه این است که معمولا از وقوع حادثه دیر خبردار می‌شویم و زمانی که نیروهای به محل حادثه می‌رسند کمی زمان را از دست داده‌ایم گسترش حریق اتفاق افتاده و کنترل حریق سخت شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: این سامانه یکی از ضرورت‌های شهر تهران و کشور است و مزیتش این است که گاهی اوقات در اماکنی که در برخی اوقات از شبانه روز به ویژه شب‌ها کسی در آنجا حضور ندارد مانند پاساژها و مجتمع‌های تجاری یا در اماکنی هستند که دسترسی به نیروهای امدادی برای آن‌ها سخت است وقتی این سیستم در آن محل نصب شده باشد بلافاصله پس از وقوع حریق به سامانه ۱۲۵ وصل شده و حریق اطلاع داده می‌شود.

با اجرایی شدن سیستم مانیتورینگ اعلام اتوماتیک حریق زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه کاهش خواهد یافت و همچنین منجر به کاهش تلفات جانی و مالی در حوادث می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.