stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 442041
  • 17 تیر 1401 - 10:52
2

محورهای ارتباطی غارعلیصدر و اسدآباد به سنقر حادثه خیزترین جاده‌های استان همدان هستند

محورهای ارتباطی غارعلیصدر و اسدآباد به سنقر حادثه خیزترین جاده‌های استان همدان هستند
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ علی فکری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار افزود: راه ارتباطی همدان به غارعلیصدر از محدوده بلوار نجفی شهر همدان تا گل تپه کبودرآهنگ یکی از جاده های حادثه خیز و پرتلفات استان همدان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: رفع حادثه خیزی و مشکلات این جاده مستلزم تعریض، ایجاد شانه خاکی، نصب موانع جدا کننده مسیر(پیشگیری از تصادفات رخ به رخ)، نصب روشنایی و دوربین های هوشمند نظارتی و اصلاح هندسی معبر است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: انشعاب چندین راه فرعی روستایی از این محور یکی دیگر از علل بروز سوانح متعدد رانندگی در جاده غار علیصدر به ویژه در فصل تابستان با توجه به افزایش تردد خودروها و ادوات کشاورزی در این مسیر است.

به گفته سرهنگ فکری، محور فرعی قهاوند نیز با ۵۰ کیلومتر طول و عرض اندک و ۲ طرفه بودن، دومین جاده پرحادثه استان همدان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر سوانح رانندگی این مسیر مربوط به افراد غیر بومی و نابلد جاده است که برای تردد از استان مرکزی(اراک) به سمت شهرستان های تویسرکان و ملایر از این مسیر(براساس نرم افزاریاب های مسیریاب) به عنوان راهی میانبر و کوتاهتر استفاده می کنند.

سرهنگ فکری اظهار داشت: این محور فرعی در حدفاصل اتوبان همدان – ساوه و جاده همدان به ملایر(کوریجان) واقع شده که برای کاهش حوادث و ایمن سازی نیاز جدی به نصب دوربین های هوشمند، تابلو علائم راهنمایی و رانندگی، نصب گاردریل و ایجاد شانه خاکی دارد.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه جاده ارتباطی اسدآباد به سنقر نیز سومین محور حادثه خیز استان همدان است، گفت: افزایش مسیرهای فرعی منتهی به این محور فرعی و همچنین تردد زیاد روستاییان با موتور و ادوارت کشاورزی از جمله دلایل اصلی بروز سوانح رانندگی در این جاده است.

وی تصریح کرد: عرض کم، ۲ طرفه بودن، شیب های تند و غیراستاندارد و داشتن تقاطع های زیاد با مسیرهای روستایی از دیگر مشکلات این جاده حادثه خیز است که تعریض، نصب روشنایی، ایجاد شانه خاکی، نصب جدا کننده و دوربین های نظارتی ثبت تخلفات رانندگی لازمه ایمن سازی محور و کاهش حوادث و سوانح رانندگی آن است.

به گفته رییس پلیس راه استان همدان، در آزاد راه همدان – ساوه با حجم بسیار زیاد تردد خودرو، ماهانه ۱۵ تا ۲۰ فقره سانحه رانندگی با حداکثر یک فوتی را شاهد هستیم درحالی که فوتی های سوانح رانندگی این سه محور ماهانه به پنج نفر هم می رسد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر انواع راه از جمله ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه  روستایی است که چهار درصد از آزادراه ها، سه درصد از راه های اصلی و بزرگراه ها، سه درصد از راه های فرعی و ۲ درصد از راه های روستایی کشور در این استان قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.