stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 441362
  • 08 تیر 1401 - 16:44
3

کشف محل نگهداری دام‌های بیمار در یک منزل مسکونی در اهواز

کشف محل نگهداری دام‌های بیمار در یک منزل مسکونی در اهواز
خوزستان - رئیس اداره دامپزشکی اهواز از کشف محل نگهداری دام‌های بیمار در یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی اهواز اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص نگهداری دام‌های زنده در یک مجتمع مسکونی و اقدام به کشتار غیر مجاز دام‌های بیمار، کارشناسان اداره نظارت بر فرآوره‌های خام دامی و بهداشت عمومی شهرستان اهواز نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند و با اخذ اخذ حکم قضایی و در معیت نیروی انتظامی وارد این واحد مسکونی شده و شش راس دام سبک بیمار ضبط شدند. 

وی افزود: با توجه به بازرسی‌های انجام شده در مناطق حاشیه شهر اهواز، دو واحد قصابی که نسبت به کشتار و عرضه غیر مجاز گوشت اقدام می‌کردند نیز با دستور مقام قضایی پلمب شدند. 

رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: با توجه به اینکه دامپزشکی خوزستان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با امکانات مطلوب در کشتارگاه، شرایط کشتار دام در مکان بهداشتی و تحت نظر مستقیم کارشناسان دامپزشکی را فراهم کرده‌اند؛ در حوزه سلامت، با متخلفانی که بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال و احتمال بروز بیماری‌های مشترک انسان و حیوان به ویژه تب کریمه کنگو، ضروری است که فرآورده‌های خام دامی از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: کشتار دام خارج از کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی، غیر قانونی است و در صورت کشتار و عرضه گوشت فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی، مراتب در کوتاه‌ترین زمان از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.