stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 440697
  • 30 خرداد 1401 - 14:52
1

دستگیری سارقان منزل با حضور پلیس در بزنگاه/کشف ۱۲ فقره قاپ‌زنی در تهران

دستگیری سارقان منزل با حضور پلیس در بزنگاه/کشف ۱۲ فقره قاپ‌زنی در تهران
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: در پی اعلام شهروندان و تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارقان در منزلی در محله سید خندان به سرعت مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران به محض حضور در محل سارقان را در حال خروج از منزل مورد نظر مشاهده کردند افزود: بی درنگ وارد عمل شده و در تعقیب و گریز یکی از سارقان را دستگیر و سارق دیگر به صورت پیاده با استفاده از تاریکی شب متواری شد.

موقوفه‌ای ادامه داد: مأموران به حضور خودروی سارقان در ابتدای خیابان پی بردند و با یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه متهم سوم را که داخل خودرو منتظر همدستان خود بود، دستگیر شد که در بررسی‌ها مشخص شد پلاک خودرو سرقتی بوده و متعلق به خودروی دیگری است و در بررسی داخل خودرو انواع مختلف ابزار و آلات سرقت و لوازم منزل سرقت شده اعم از طلا و لوازم منزل و عینک آفتابی و لوازم تزئینی قیمتی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: متهمان ۴۰ و ۴۳ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم ارتکابی و سرقت منزل در محل سید خندان و سه فقره سرقت در شب جاری با همدستی یکدیگر اعتراف کردند که مال‌باختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه و اموال خود را شناسایی کردند.

کشف ۱۲ فقره قاپ‌زنی در تهران
سرهنگ علی عزیزخانی افزود: دوازدهم اردیبهشت شهروندی به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار مراجعه واظهار کرد، در محله بریانک در حال عبور از عرض خیابان بودم که ناگهان راکب موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی رنگ به صورت تک نفره با عبور از کنارم کیف دستی‌ام که حاوی مدارک هویتی، کارت‌های بانکی و مقداری ارز بود، سرقت و متواری شد و در ارتباط با این موضوع شکایت و خواستار رسیدگی قضایی و پلیسی را دارم.

وی اضافه کرد: با دریافت و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، کشف و پی‌جویی جرم در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت قاپ زنی پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم سرنخ‌های متعددی از سارق به دست آمد و در ادامه با تلاش بی‌وقفه کارآگاهان هویت سارق به اسم کامران که از سابقه‌داران حرفه‌ای قاپ زنی بود، شناسایی شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های قضایی متهم در عملیات ضربتی دستگیر و موتور سیکلتی که با آن سرقت‌ها را انجام می‌داد در مخفیگاهش کشف و توقیف شد، متهم پس از انتقال به این پایگاه در بازجویی اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شیوه و شگرد متهم به این صورت بوده که به صورت تک نفره در نقاط خلوت و کم تردد سوژه‌های خود را که دارای کیف دستی و یا کوله پشتی بودند شناسایی و در فرصت مناسبی اموال آنها را سرقت می کرد.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: با اعتراف صریح کامران به ۱۲ فقره بزه انتسابی و فروش اموال مسروقه به تعدادی مالخر، کارآگاهان سایر ایادی وابسته به پرونده از جمله مالخران را شناسایی و دستگیر کردند و کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

کشف ۹ میلیارد ریالی کالای پزشکی قاچاق در جنوب تهران
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف بیش از ۶۰۰ عدد انواع تجهیزات پزشکی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۹ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری و توزیع تجهیزات پزشکی قاچاق انباری در محله جوادیه رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم یا متهمان را تیمی از ماموران کلانتری جوادیه بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم، متهم را در حال بارگیری تجهیزات پزشکی در مخفیگاهش بود دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این محل  ۶۶۰ دستگاه تجهیزات پزشکی اعم از فشارسنج‌های مختلف و دستگاه تنفسی مختلف فاقد مجوزهای قانونی کشف کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع تجهیزات پزشکی خارجی و قاچاق در سطح شهر تهران اعتراف کرد.

کشف ۴ فقره سرقت منزل
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو سارق منزل و کشف چهار فقره سرقت منزل خبر داد.

سرهنگ علی عزیزخانی اظهار داشت: پنجم مرداد سال گذشته یک شهروند با مراجعه به کلانتری ۱۶۱ ابوذر شکایت خود را در ارتباط با سرقت اماکن اعلام و در اظهارات اولیه خود اعلام کرد سارقان که دو نفر زن و مرد بوده‌اند با خودروی پراید سفید رنگ در نبود وی در منزل اقدام به سرقت اموال منزل به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان کرده‌اند بنابراین در ارتباط با این موضوع شکایت و خواستار رسیدگی قضایی و پلیسی را دارم.

وی اضافه کرد: با وصول و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی موضوع کشف و پی جویی در دستور کار عوامل تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع حسب دستورات قضایی همه اقدامات لازم انجام گرفت که در نهایت منجر به شناسایی سارقان شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: با تلاش کارآگاهان متهمان در عملیات ضربتی دستگیر شده به سرقت از شاکی و سه فقره سرقت دیگر به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.