stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 439213
  • 10 خرداد 1401 - 19:06
1

میدان شهید شهریاری را نجات دهید

میدان شهید شهریاری را نجات دهید

عکسی که مشاهده می کنید، مربوط به میدان شهید شهریاری واقع در ولنجک تهران و در ساعات اولیه صبح است.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه «نوآوران» در ادامه نوشت: با توجه به وجود دانشگاه شهید بهشتی و زیرمجموعه های آن و نیز ده ها مدرسه با ظرفیت هزاران دانش آموز در این منطقه – از ساعت ۷/۳۰ الی ۹ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴ الی ۱۵/۳۰ – در تمامی روزهای غیر تعطیل مسیر شمال به جنوب منتهی به میدان شهید شهریاری، حجم ترافیک بسیار سنگین است. نکته مهم اینکه در تمامی مسیرهای خروجی این میدان، ترافیک روانی جریان دارد و وقتی خودرویی از ازدحام سایر خودروها در میدان خلاصی یافت، بدون مانع ترافیکی به مسیر خود ادامه می دهد. مانند مسیر جنوب به شمال که همان گونه که در عکس دیده می شود، از ترافیک بسیار روان تری برخوردار است و ساعتی دیگر نیز کاملاً روان و عادی خواهد شد.

عجیب تر اینکه حجم عظیم و بیضی شکل واقع در محل مزبور که «میدان» نامیده می شود، خود تبدیل به عامل اصلی گره ترافیکی ای شده است که در حال حاضر وجودش جز تولید دردسر برای رانندگان، ساکنین و کسبه پیرامون آن، ثمر دیگری ندارد. مانند این که ده ها کامیون سیمان و مصالح ساختمانی را در این چهار راه تخلیه کرده و بعد به آن سر و شکلی بیضی مانند داده باشند و پس از آن هم در یک رودربایستی عجیب و غریب، هیچ وقت به این فکر نیفتاده باشند که باید چهار راه را از شر این نخاله ساختمانی و شمایل داده شده به آن رها سازند. یا حداقل اگر به هر دلیلی برچیدن میدان و تبدیل آن به «چهار راه شهید شهریاری» مقدور نیست، به کوچک کردن میدان و کاستن از قطر آن همت گمارند که در روان تر کردن ترافیک میدان، عملی بسیار مثمر خواهد بود.

شایان ذکر است که حفظ میدان در ابعاد کوچک تر، این حسن را خواهد داشت که نماد ۱۱ متری شهدای هسته ای مرکز آن نیز حفظ خواهد شد و در صورت حذف این میدان، می توان نمادیاد شده را در محل مناسب دیگری نصب کرد.

خاطرنشان می شود مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان است که در تاریخ ۸ آذر ماه  ۱۳۸۹ در ایران ترور شد و به فیض عظمی شهادت رسید.

در هر حال، با توجه به ازدیاد خودرو و موارد دیگر مانند احداث بزرگ راه ها و تغییر مقررات رفت و آمد در مجاورت میادین و چهار راه ها، نه تنها میدان شهید شهریاری، بلکه اکثر میادین، چهار راه ها و دیگر معابر تهران و سایر شهر های کشورمان نیاز به طراحی های هندسی جدید دارند که امید است شهروندان ایرانی در آینده شاهد این مهم باشند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.