stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437972
  • 26 اردیبهشت 1401 - 18:54
0

یک بام و دو هوای عزیزی خادم!/ تکلیف مجمع چه می‌شود؟

یک بام و دو هوای عزیزی خادم!/ تکلیف مجمع چه می‌شود؟

محرومیت ۲ ساله عزیزی‌خادم از هرگونه فعالیت‌ فوتبالی از سوی کمیته اخلاق، اعتراض باواسطه او را به دنبال داشته و گویا او اعتنایی به این حکم ندارد. محرومیتی که البته دستور جلسه آتی مجمع این فدراسیون را هم تحت الشعاع قرار داده است.

قلم | qalamna.ir :

روز گذشته و در حین برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، عزیزی خادم که روزگاری خودش ریاست این جلسات را برعهده داشت، با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و به علت احراز برخی تخلفات به مدت ۲ سال از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شد تا اوضاع برای او که امیدوار بود در مجمع ۱۰ خرداد بتواند بعد از ماه‌ها عزل موقت باردیگر به صندلی ریاست برگردد، سخت‌تر از قبل شود.

بعد از این حکم محرومیت، دستور جلسه مجمع آینده فدراسیون فوتبال هم تحت الشعاع قرار گرفته است، جلسه‌ای که مهم‌ترین موضوع آن رسیدگی به عزل موقت عزیزی خادم بود و اعضا مجمع باید درباره ماندن یا رفتن او تصمیم‌گیری می‌کردند، اکنون در صورت برگزاری این مجمع، رای گیری درباره عزل دایم عزیزی خادم در دستور کار نخواهد بود.

اخیرا برخی از نزدیکان شهاب‌الدین عزیزی خادم به نقل از رئیس محروم این فدراسیون، نوشته‌اند که او – بدون اعتنا به رای کمیته اخلاق – در مجمع فدراسیون فوتبال حاضر خواهد شد تا اعضای مجمع درباره او تصمیم‌گیری کنند، مگر اینکه نمایندگان فیفا و AFC از او بخواهند که در جلسه حاضر نشود. از قرار معلوم، عزیزی خادم بعد از انتشار رای کمیته اخلاق و اطمینان از حکم محرومیتش، آن را غیرقانونی می‌داند و در نتیجه به هر قیمتی قصد حضور در مجمع را دارد، موضوعی که با دیدگاه‌ها و رفتارهای سابق او نسبت به آرا و جایگاه کمیته اخلاق در تضاد آشکار است.

عزیزی خادم به کمیته اخلاق اعتقاد دارد؟

رئیس معزول و محروم فدراسیون فوتبال که پیش از صدور حکم کمیته اخلاق در جلسه رسمی این کمیته حاضر شده حتما وجاهت قانونی این کمیته را پذیرفته است، سوال این است که اکنون او چگونه جایگاه و احکام این کمیته را زیر سوال می‌برد؟ قطعا اگر او به این کمیته و جایگاه آن باور نداشت نباید در جلسه رسیدگی آن نیز شرکت می‌کرد.

 او حتی بعد از حضور در جلسه رسیدگی کمیته اخلاق در مصاحبه‌ای مفصل، به جزییات این جلسه پرداخت و از کمیته اخلاق درخواست کرده بود که حکم این پرونده را بعد از برگزاری مجمع عمومی صادر و اعلام کند. موضوعی که مجددا مهر تاییدی بر اعتقاد او بر ماهیت و جایگاه این کمیته است. حال چگونه با انتشار رای، نظر و دیگاهش برگشته است؟

به نظر می‌رسد، عزیزی خادم هم مانند تمام متهمانی که قبل از صدور رای به نهاد صادر کننده رای اعتقاد دارند و بعد از صدور محکومیت اعتقاد خود را از دست می‌دهند، تبدیل شده و بر این اساس جملات متناقضی را درباره کمیته اخلاق به کار می‌برد.

مجمع عمومی برگزار می‌شود؟

بعد از صدور حکم محرومیت عزیزی خادم، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره محرومیت عزیزی خادم و از دستور خارج شدن رسیدگی به پرونده عزیزی خادم در مجمع و تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری مجمع آتی گفت: این یک موضوع حقوقی است و از ابعاد مختلف باید بررسی شود. در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

با حکم محرومیت عزیزی خادم، یکی از دستورهای مهم مجمع عمومی دهم خرداد باید از دستور جلسه خارج شود. اکنون این سوال مطرح است که آیا مجمع ۱۰ خرداد برگزار می‌شود یا خیر؟ آیا مجمع بدون بررسی این دستور برگزار خواهد شد؟

از طرفی همزمان با دستور جلسه عزل عزیزی خادم، برکناری و عزل ۴ عضو هیات رئیسه هم در دستور کار مجمع آتی بوده است. موضوعی که عمده افرادی که خواهان این دستور جلسه بودند، به نظر از طرفداران عزیزی خادم هستند و احتمالا آن‌ها از خواسته خود پا پس نخواهند کشید.

از سوی دیگر، بررسی صورت های مالی سالیان گذشته و بودجه سال مالی آینده فدراسیون که منتهی به جام جهانی هم هست و همین‌طور تقویض برخی اختیارها به سرپرست فدراسیون فوتبال از دیگر دستور جلسه‌های آینده مجمع فدراسیون فوتبال بوده است.

فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه‌اش باید سالانه یک مجمع عمومی داشته باشد که این مجمع هم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون برگزار نشده است.

مشخصا فعلا درباره آینده برگزاری مجمع عمومی موضع قطعی وجود ندارد و سخنگوی هیات رئیسه هم این موضوع را منوط به بررسی‌های آتی کرده است. هنوز کسی نمی‌داند که جلسه آتی به همین شکل و با حذف یک دستور برگزار می‌شود یا این جلسه لغو و بعد از برخی بررسی‌ها مجدد و با دستور کار جدید برگزار خواهد شد؟

با عزل و در ادامه محرومیت عزیزی خادم که نزدیک به یک سال در فدراسیون فوتبال حضور داشت، اتفاقات آینده این فدراسیون هم تحت الشعاع قرار گرفته و باید دید روزها و هفته‌های آینده با چه فعل و انفعالاتی همراه خواهد شد؟ اما امید این است که حاشیه‌ها و درگیری های مدیریتی در فدراسیون فوتبال به مسیر عقلانیت بازگشته و افراد درگیر نیز پیش از توجه به منافع فردی به منافع ملی فوتبال توجه کنند، آن‌هم در سال جام جهانی که فوتبال ملی نیازمند آرامش و تدبیر دوچندان است.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.