stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437954
  • 26 اردیبهشت 1401 - 15:32
1

افتتاح قریب الوقوع بزرگترین واحد تقطیر کشور در پالایشگاه آبادان

افتتاح قریب الوقوع بزرگترین واحد تقطیر کشور در پالایشگاه آبادان
خوزستان - مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از افتتاح قریب الوقوع بخش مهمی از طرح بزرگترین واحد تقطیر این پالایشگاه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

احمد فرزانه مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن اعلام این خبر هدف از اجرای این طرح را تثبیت ظرفیت ۳۶۰هزار بشکه ای در روز و بهبود کیفیت فرآورده های تولیدی این پالایشگاه عنوان کرد.

قرارداد طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با هدف بهینه و سودآوری پالایشگاه، استاندارد سازی محصولات تولیدی و همچنین تثبیت ظرفیت پالایشگاه با احداث واحدهای جدید و جمع آوری واحدهای قدیمی در سال ۱۳۹۶ منعقد شد.

در این طرح علاوه بر تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در ۳۶۰ هزار بشکه در روز، کلیه محصولات تولیدی در واحدهای تصفیه هیدروژنی تصفیه خواهد شد.

در بخش اول از طرح مذکور که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است واحدهای تقطیر اتمسفریک، تقطیر در خلاء، گاز مایع، هیدروکراکر، تولید هیدروژن، تفکیک نفتا و واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با اعتباری بالغ بر ۱,۳ میلیارد دلار در حال احداث است.

همچنین در بخش دوم از طرح مذکور احداث واحدهای تصفیه هیدوژنی نفت سفید، نفت گاز، نفتا، رفورمینگ کاتالیستی و ایزومریزاسیون بهمراه واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با برآورد اعتباری به میزان ۱,۷ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

شایان ذکر است که در افتتاح این بخش از طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان بزرگترین واحد تقطیر خام کشور و مرتفع ترین مشعل پالایشگاهی در سرویس قرار خواهند گرفت. میزان پیشرفت کلی این طرح ۹۲,۳ درصد شامل ۹۴ درصد بخش مهندسی و۹۷ درصد بخش تدارکات کالا و ۸۲درصد بخش ساختمان و نصب گزارش شده است.

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در پایان از کسب پیشرفت قابل ملاحظه حدود ۲۰ درصدی در شش ماهه اخیر در بخش ساختمان ونصب پروژه و اشتغال حدود ۷ هزار نفر نیروی کاری درقالب شرکتهای پیمانکاری ایرانی خبر داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.