stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437863
  • 25 اردیبهشت 1401 - 16:42
1

تغییر فرهنگ ترافیک با کرونا

تغییر فرهنگ ترافیک با کرونا
فارس_ شهردار شیراز گفت:با وجود کرونا شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم هستیم که باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی ترافیک راکنترل کنیم.
قلم | qalamna.ir :

سید احسان اصنافی امروز در نشست کمیته مرکزی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور یاوران شورای محلات شیراز برگزار شدبا اشاره به مشکلات ترافیک و تغییر مدل حمل‌ونقل کلان‌شهر شیراز همانند دیگر شهر‌ها به دلیل کرونا گفت امروز شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم هستیم که با افزایش خودرو‌های تک سرنشین، معضل ترافیک را به وجود آورده و باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنترل ترافیک را انجام دهیم.
اصنافی به مبحث افزایش عوارض اشاره کرد و گفت: قانون‌گذار، عوارض شهری را در اختیار شورا‌ها قرار داده و مبنای محاسبه آن قیمت روز و منطقه‌بندی شده املاک اعم از قیمت هر متر سرقفلی مغازه، آپارتمان و زمین بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و نهایت تا سقف ۵۰ درصد است.
او با بیان اینکه قانون، شهرداری را مکلف کرده که در بحث تفکیک زمین و یا قیمت آن را وصول کند، افزود: بر این اساس دفترچه‌هایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری تنظیم و به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با اشاره به معضلات کمربندی جنوبی شیراز گفت: کمربندی معبر تردد خودرو‌های سنگین است و نمی‌شود آن را به خیابان شهری تبدیل کرد، زیرا در این صورت اولین اقدام شهرداری نصب تابلوی “عبورکامیون ممنوع” است.
شهردار شیراز گفت: یکی از معضلات این کمربندی، ایجاد دسترسی‌های عمودی از هر محله به آن است که باید با کندرو‌های ایجاد شده، این دسترسی‌ها را ایمن‌سازی کرد.
اصنافی با اشاره به ایجاد دوربرگردان و تقاطع در این کمربندی نیز بیان کرد: برای این موضوع، سه تقاطع برعهده شهرداری و سه تقاطع برعهده وزارت راه بوده که شهرداری دو تقاطع شهیدان یغمور و رودکی را ساخته و تنها تقاطع نواب باقی‌مانده، اما وزارت راه هیچکدام از سه تقاطع که برعهده داشت را نساخته است که طبق آخرین پیگیری، مقرر شده وزارت راه تقاطع سفیر و قائم را در سال جاری آغاز کند.
او در ادامه سخنان خود به وضعیت خطوط مترو اشاره و بیان کرد: زمان توقف در ایستگاه‌های خط یک به طول ۲۴.۵ کیلومتر به ۱۳ دقیقه رسیده است.
به گفته اصنافی؛ بیشترین هزینه‌های خط ۲ مترو، هزینه احداث ایستگاه است که سیاست بر این است که سازه ایستگاه دولت و عدالت را تمام کرده و روی آن را روکش و آسفالت کنیم که مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد.
شهردار شیراز افزود: برای پایان امسال یا ن اردیبهشت ۱۴۰۲ با این تغییری که دادیم، سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین (ع) بهره‌برداری می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.