stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437839
  • 24 اردیبهشت 1401 - 19:25
0

تایید خبر انتصاب پسر معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران

تایید خبر انتصاب پسر معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو شورای شهر تهران ضمن تایید خبر انتصاب فرزند معاون اجرایی رئیس جمهور، به سمت شهردار منطقه ۹ تهران، عنوان کرد که او دانشجوی دکتری حقوق است و با قوانین و مقررات شهرداری آشنایی دارد.
ناصر امانی، درباره انتصاب محمد رحیم مرتضوی، فرزند معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، به سمت شهردار منطقه ۹ تهران، به «انتخاب» گفت: «ایشان کارمند با سابقه شهرداری تهران هستند و بیش از ۱۲، ۱۳ سال سابقه خدمت رسمی در شهرداری تهران را دارند. پیش از این مدیر ستادی در شهرداری بودند و اکنون به بخش عملیاتی شهرداری منتقل شدند.»

وی در ارزیابی خود از توانایی مرتضوی جهت مدیریت این منطقه، عنوان کرد: «با توجه به شناختی که شخصا از ایشان دارم، توانش کمتر از بسیاری از شهرداران فعلی مناطق ما نیست. من این انتصاب را انتصاب بدی نمی‌بینم. نسبتی که ایشان با آقای صولت مرتضوی دارند، نقشی در این انتصاب نداشته و منع قانونی وجود ندارد. اگر فرزند یکی از اعضای شورا یا معاونین شهردار تهران این انتصاب صورت می‌گرفت، در آن صورت می‌شد گفت که با مدیریت تعارض منافع در تضاد است، ولی در شرایط فعلی هیچ منع قانونی وجود ندارد.»

این عضو شورای شهر تهران افزود: «ایشان یک جوان با استعداد، تحصیلکرده و دانشجوی دکتری حقوق‌اند و کاملا با قوانین و مقررات شهرداری هم آشنا هستند. شهردار و کمیسیون تشخیص دادند که آقای مرتضوی توانایی اداره منطقه را دارد. من هم ایرادی در این انتصاب نمی‌بینم همچنین تا جایی که از سیستم شهرداری تهران پیگیری کردم، انتصاب ایشان هیچ ارتباطی با نسبتی که با معاون اجرایی رئیس جمهور دارند، ندارد.»

امانی در ادامه تاکید کرد: «من از روز اول که ایشان منصوب شدند، اخبار مربوطه را پیگیری کردم همچنین پیام‌های عمدتا انتقادی هم به ما رسید، ولی باید جانب انصاف و حق را در نظر بگیریم. از داخل شهرداری فردی با استعداد و توانمند را منصوب کرده‌اند، اگرچه ممکن است افراد زیادی که هم تراز ایشان و توانمند در اداره منطقه، در شهرداری وجود داشته باشد، اما این مسابقه‌ای‌ست که شهرداری باید زمینه‌اش را فراهم کند تا همه افراد با شرایط ایشان، امکان عرضه استعداد و توانمندی خودشان را داشته باشند.»

او افزود: «شاید به این بخش اعتراض داشته باشم یعنی اینکه فرصت برای همه افراد در شهرداری، برای شرکت در این مسابقه ممکن است فراهم نشده باشد. ولی وقتی سابقه آقای مرتضوی را بررسی کردم، متوجه شدم که در طیف مدیران جوان قرار می‌گیرند، یک کارمند رسمی شهرداری بوده همچنین سابقه خدمت بیرون از شهرداری را دارد. ایشان در حوزه اجرایی هم سابقه داشتند، اما عمده خدمتش در شهرداری در حوزه ستادی بوده که الان به حوزه اجرا منتقل شده است.»

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.