stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437808
  • 24 اردیبهشت 1401 - 18:54
0

عون: برخی با پول‌های از خارج آمده به رأی دهندگان رشوه می‌دهند/دنبال بهترین روابط با اعراب هستیم

عون: برخی با پول‌های از خارج آمده به رأی دهندگان رشوه می‌دهند/دنبال بهترین روابط با اعراب هستیم

رئیس جمهور لبنان کاندیداهای انتخابات پارلمانی فردا (یکشنبه) را به استفاده از شرایط دشوار مردم و دریافت رشوه از طرف‌های خارج لبنان متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان، میشل عون، رئیس جمهور این کشور در دیدار با هیاتی از اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات پارلمانی در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا اظهار کرد: کاندیداهایی در انتخابات پارلمانی هستند که از شرایط اقتصادی و اجتماعی دشوار این روزهای لبنانی‌ها استفاده می‌کنند و با پرداخت پول و رشوه که هزینه آن از خارج تامین می‌شود، رای دهندگان را می‌خرند.

میشل عون در ادامه بدون مشخص کردن طرف‌های خارجی مورد نظر گفت: بخشی از پولی که در این انتخابات پرداخت شده، از سوی طرف‌هایی در خارج از لبنان است.

رئیس جمهور لبنان افزود: این مساله دیروز من را بر آن داشت که خواستار تشدید پیگیری‌های دستگاه‌های امنیتی و قضایی در مورد رشوه‌دهندگان و رشوه‌گیران شوم تا از استمرار این اقدامات که تاثیر منفی بر روند دموکراسی در انتخابات و نتایج آن خواهند داشت، جلوگیری شود.

بر اساس بیانیه یاد شده، رئیس هیات اتحادیه اروپا در لبنان اظهار کرد: هیات بر انتخابات سال ۲۰۱۸ نظارت داشت و توصیه‌هایی داشت که به آنها توجهی نشد.

او افزود: ناظران هیات در راستای حمایت از دموکراسی موجود در لبنان، در تمامی مناطق این کشور تقسیم خواهند شد تا انتخابات به شکل کامل تحت نظارت قرار بگیرد.

همچنین رئیس جمهور لبنان در گفتگویی با خبرگزاری رسمی قطر با هشدار درباره اختلافات کشورهای عربی و تاثیرات منفی آن بر تمامی کشورها و ملت‌های عربی، بر پایبندی لبنان به همبستگی و اتحاد با کشورهای عربی تاکید کرد و گفت: لبنان به دنبال ایجاد بهترین روابط با کشورهای عربی و به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس است.

او گفت: لبنان کشوری عربی بوده و در مرکز امت عربی و پایه اصلی دعوت همیشگی به همبستگی، انسجام و اتحاد میان کشورهای عربی است چرا که باور دارد این امر در راستای منافع تمامی این کشورها است و همه ما تاثیرات اختلاف و چند دستگی کشورهای عربی و پیامدهای منفی آن بر دیگر کشورها و ملت‌ها را شاهد بودیم.

رئیس جمهور لبنان افزود: لبنان به بهترین روابط با کشورهای عربی و به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس چشم دارد و هر ابر سیاهی که روزی بر این روابط سایه افکنده نمی‌تواند باقی بماند زیرا سرنوشت عادی آن این است که از بین برود، نه لبنان خود را از حوزه عربی اطراف خود جدا می‌داند و نه کشورهای عربی می‌توانند از لبنان دست بکشند.

عون در ادامه تاکید کرد: لبنان از ریه‌های کشورهای عربی تنفس می‌کند و بر آنها تکیه کرده تا اقتصادش به جهان راه یابد به ویژه که دشمن اسرائیلی در مرزهای جنوبی آن حضور دارند و علاوه بر این، ماهیت روابط ملت لبنان با دیگر ملت‌های عربی موجب شده، تقویت روابط میان لبنان با این کشورها اصلی ضروری برای ثبات آن در دو سطح سیاسی و اقتصادی باشد هرچند که لبنان بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک روابط خوبی با سایر کشورهای جهان دارد.

همچنین رئیس هیات یاد شده با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در بیروت دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی میقاتی، او در این دیدار اظهار کرد: کابینه تمامی اقدامات لازم برای برگزاری کاملا آزادانه و دموکرات انتخابات پارلمانی فردا را انجام داده است و تنها این کار باقی مانده که لبنانی‌ها برای انداختن آرا خود به پای صندوق‌ها بروند و کاندیداهایی را که می‌خواهند، انتخاب کنند.

به گفته برخی تحلیلگران رقابت در انتخابات پارلمانی آتی لبنان میان سه رویکرد سیاسی ائتلاف هشتم مارس و ائتلاف ۱۴ مارس (نزدیک به واشنگتن و ریاض) است و برخی کاندیداهای مستقل برای اثبات حضور خود در صندوق‌های رای هستند.

لبنانی‌ها بیش از دو سال است که با یک بحران اقتصادی شدید و بی‌سابقه مواجه هستند که موجب کاهش شدید ارزش پول این کشورو کمبود سوخت و دارو و پایین آمدن قدرت خریدشان شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.