stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 437790
  • 24 اردیبهشت 1401 - 14:53
0

استفاده قاچاقچیان از اسامی جذاب موادمخدر/ کشف ۱۰۰ تن مواد کمتر از ۲ ماه

استفاده قاچاقچیان از اسامی جذاب موادمخدر/ کشف ۱۰۰ تن مواد کمتر از ۲ ماه
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار  سردار مجید کریمی روز شنبه در گفت و گویی درباره اینکه آیا موادمخدر جدیدی وارد کشور شده است یا نه اظهار داشت: خوشبختانه مواد مخدر جدیدی واردی کشور نشده هر چند با مرور فضای مجازی اخباری دال بر اسامی جدید می‌بینم. این موضوع اطلاع‌رسانی شده اما قاچاقچیان برای ایجاد رغبت و تمایل بیشتر در جامعه هدف و مصرف کننده، اسامی جدید با شکل و بسته‌بندی جذاب را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های پلیس در آزمایشگاه‌های تخصصی و تجزیه، تحلیل و آنالیز روی مواد مخدری که اکنون وجود دارد، موادمخدر جدید سنتی و صنعتی وارد کشور نشده است.

کشف ۱۰۰ تن موادمخدر در سال ۱۴۰۱ 
کریمی ادامه داد: با گذشت کمتر از ۲ ماه از سال ۱۴۰۱، همکاران ما در ناجا موفق شدند ۱۰۰ تن مواد مخدر کشف و ضبط کنند و اقدامات خوبی در راستای شناسایی باندها و شبکه‌های اصلی موادمخدر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۰ نفر از سازمان‌دهندگان و عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر که از شرق کشور مواد مخدر را وارد می کردند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در این ۲ ماهه هم حدود هفت نفر شناسایی و دستگیر شدند تا امسال همچون سال های گذشته با تدابیر ابلاغی فرمانده انتظامی در حوزه مبارزه با موادمخدر کیفیت بهتری داشته باشیم و موجب رضایت مردم باشیم.

تهیه پیش نویس قانون جدید مبارزه با موادمخدر
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر درباره تبلیغات در فضای مجازی نیز گفت: در فضای مجازی نواقص قانونی وجود دارد که کار را با مشکل مواجه کرده است؛ به همین منظور، لایحه پیش نویس قانون جدید تهیه شده و امسال در هیات دولت مطرح است و فکر می‌کنم در سال جاری به مجلس ارائه و نهایی شود. این قانون جدید مبارزه با موادمخدر است که اصلاحاتی در آن صورت گرفته و قرار است به ما در مبارزه جدی و قاطع مبارزه با قاچاقچیان به خصوص در فضای مجازی کمک کند.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به گذشته است و در گذشته، خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی مطرح نبود. قرار است این قانون به ما و قضات کمک کند تا برخورد جدی تری در این حوزه داشته باشیم هرچند که اکنون هم افرادی که در فضای مجازی فعالیت داشته باشند شناسایی کرده و به مردم اطلاع رسانی شده است و این افراد به مراجع قضایی معرفی شده و اموال آنها توسط پلیس توقیف شده است.

کریمی اضافه کرد: همچنین با شبکه‌ها یا اتاق‌هایی که در فضای مجازی فعال بودند و تبلیغ و ترویج برای خرید و فروش یا مصرف مواد مخدر و ایجاد انگیزه جوانان برای مصرف مواد مخدر می‌کردند برخورد قانونی لازم صورت گرفته است.

فضای مجازی دچار ولنگاری است
وی ادامه داد: در وهله نخست، برخی از افراد به منظور کنجکاوی نه برای خرید و فروش در حوزه فضای مجازی کار می‌کنند که این افراد شناسایی و احضار شدند و برخی از آنها با تذکر اولیه پلیس توجه لازم را داشتند و اقدامات مجرمانه خود را متوقف کردند که جای قدردانی دارد.

کریمی اظهار داشت: همچنین در این زمینه از مردم به واسطه اینکه پلیس را در این خصوص در جریان قرار می‌دهند و اطلاعات در حوزه فضای مجازی را به ما اطلاع رسانی می کنند، تشکر می‌کنم اما  از مردم یک درخواست دارم؛ فضای مجازی در ایران و جهان دچار ولنگاری و رهایی است بنابراین مردم نسبت به فرزندان خود هوشیار باشند و اگر به مورد مشکوک در فضای مجازی برخورد کردند پلیس را در جریان بگذارند و مانند گذشته همراه و یاور ما باشند تا با افرادی که از شرایط فعلی سواستفاده می‌کنند، برخورد لازم را داشته باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.