stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 437784
  • 24 اردیبهشت 1401 - 10:53
0

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: ایران و افغانستان زخم خورده استکبار هستند

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: ایران و افغانستان زخم خورده استکبار هستند
قلم | qalamna.ir :

روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در سفر به استان خراسان رضوی در نشست چهار ساعته با “مولوی شبیر احمد” رییس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان و هیات همراه در شهرستان تایباد افزود: تلاش هر دو کشور باید روی انسجام و اتحاد متمرکز شود و با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان ندهند.

وی تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و دولت اسلامی افغانستان روابط سیاسی و مبادلات تجاری مطلوبی دارند و طی سالهای گذشته در رویدادها و حوادث گوناگون با روحیه تعامل و همکاری در کنار یکدیگر بوده اند و هر جا که دشمنان می خواستند خدشه ای بر این روابط وارد کنند به واسطه حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش، دشمن مشترک هر دو ملت مسلمان ایران و افغانستان است و مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور است و در این راه هر دو ملت آزاده ایران و افغانستان شهدایی را تقدیم راه اسلام ناب محمدی(ص) کرده اند.

رضایی افزود: ایجاد همبستگی فرهنگی میان مرزنشینان و مقابله با قاچاق موادمخدر در راستای توسعه ثبات و امنیت در مرزها باید مورد اهتمام هر دو کشور باشد.

وی ادامه داد: برگزاری نشستهای مشترک و دوسویه و استمرار آن می تواند در توسعه روابط و امنیت مرزها تاثیر قابل توجهی داشته باشد اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این نشست ها به طور قطع مثمر ثمر واقع شده است و برای مردم هر دو کشور امنیت مرزها تضمین خواهد شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اراده ملت و دولت جدید اسلامی افغانستان در مبارزه با تولید موادمخدر و از بین بردن این رویه قدردانی کرد و گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب و آموزش های خود را در حوزه مرزی در اختیار مرزبانی افغانستان قرار دهد.

رضایی افزود: افزایش و تقویت گشتهای مشترک برای توسعه امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور ضروری است و تبادل دانش، اطلاعات، آموزش، توجیهات و نشست ها، علاوه بر گسترش روابط دو کشور، به آرامش بیشتر مرزها و تبادلات اقتصادی منجر شود.

رییس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان نیز در این نشست گفت: روابط ایران و افغانستان در طول تاریخ با توجه به همسایه بودن و مشترکات در حوزه تمدن، با فراز و نشیب‌ هایی همراه بوده است و در حال حاضر، مردم افغانستان قدردان حمایت های جمهوری اسلامی ایران هستند و یقین دارند که همچون گذشته در عرصه‌ های مختلف نقشی قوی‌ و مثبت‌ را در کمک به مردم افغانستان ایفا خواهد کرد.

مولوی” شبیر احمد” افزود: اگرچه عوامل آشکار و پنهانی فراز و فرودهایی را در این روابط رقم زده است اما به هیچ عنوان این فراز و فرودها سبب نشده است که دوستی و برادری بین ۲ ملت کم شود بلکه مستحکم تر شده است، به گونه ای که هیچ قدرتی قادر نخواهد بود که این دوستی و برادری را کم کند.

وی اضافه کرد: ملت و دولت جدید اسلامی افغانستان همواره قدردان کسانی خواهند بود که در دوران سخت و تحمیل جنگ در کنار آنان بوده و از آوارگان پذیرایی و به آنها کمک کرده اند.

رییس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان ضمن تشکر از مهمان نوازی ایرانیان گفت: ما لطف و کمک های کشور همسایه ایران را به هنگام حمله آمریکا به افغانستان و مردم ستمدیده آن از یاد نمی بریم.

مولوی شبیر احمد تاکید کرد: داعش دشمن مشترک هر دو ملت است و از آنجا که استکبار نتوانست از این طریق به دو کشور ضربه بزند. در صدد است تفرقه افکنی را بین دو کشور همسایه و دوست پیشه کند که نخواهیم گذاشت به نتیجه برسد و بداند که اتحاد دو ملت نفوذ ناپذیر است.

در پایان این نشست موضوعاتی از جمله معرفی مرزبانان ارشد مرزی بین کشور ایران و افغانستان و نفرات رابط در سه منطقه مرزی ظرف ۴۸ ساعت آینده و تهیه یک برنامه مدون توسط طرف افغانستانی و ارائه آن برای تقویت و ارتقای امنیت و نیز جلوگیری از ترددهای غیر مجاز مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

شهرستان مرزی تایباد در ۲۳۹ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در مرز ایران و افغانستان قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.