stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 437653
  • 22 اردیبهشت 1401 - 18:54
2

هشدار مدودوف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب

هشدار مدودوف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، پس از تصویب بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا به اوکراین، ایالات متحده را به راه انداختن “جنگ نیابتی” علیه روسیه متهم کرد و گفت که اقتصاد ایالات متحده آسیب خواهد دید.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از رویترز، مدودف در تلگرام نوشت: لایحه‌ای که روز سه‌شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، تلاشی برای وارد کردن شکست جدی به کشور ما و محدود کردن توسعه اقتصادی و نفوذ سیاسی آن در جهان است. این کارگر نخواهد شد. چاپخانه‌ای که آمریکا به‌وسیله آن مدام بدهی‌های دولتی خود را افزایش می‌دهد، سریع‌تر خواهد شکست.

مدودف که به عنوان معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه فعالیت می‌کند، روس هراسی دولتمردان آمریکایی را دلیل قیمت‌های “دیوانه‌وار” سوخت و مواد غذایی آمریکا عنوان کرد.

او هشدار داد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب می‌تواند عواقب خطرناکی در پیش داشته باشد. 

رئیس جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه در مطلب خود با اشاره به حمایت‌های غرب از اوکراین نوشت: «حمایت از اوکراین توسط کشورهای ناتو با تسلیحات، آموزش نیروهای این کشور برای استفاده از تجهیزات غربی، اعزام مزدوران و برگزاری رزمایش‌های مشترک توسط کشورهای ائتلاف در نزدیکی مرزهای ما احتمال درگیری مستقیم و آشکار میان روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.» 

مدودوف در ادامه می‌نویسد: «چنین درگیری‌هایی همواره احتمال تبدیل شدن به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را دارد. سناریویی که برای همه فاجعه‌بار خواهد بود.» 

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز در تلگرام واشنگتن را به استفاده از بسته کمکی برای «بدهکار» کردن اوکراین و تصاحب ذخایر غلات این کشور به جای پرداخت متهم کرد.

او با اشاره به قحطی دست‌ساخته دهه ۱۹۳۰ که میلیون‌ها اوکراینی را کشت، نوشت: واشنگتن خواهان هولودومور (قحطی بزرگ) در اوکراین است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.