stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 436603
  • 08 اردیبهشت 1401 - 20:03
1

هشدار پلیس فتا خوزستان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

هشدار پلیس فتا خوزستان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: مجرمان با راه اندازی حساب کیف پول برای قربانیان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، رمز آن‌ها را دراختیار گرفته و کیف پول آن‌ها را خالی و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به شاکی پرونده ای درخصوص کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اظهار داشت: شخصی به هویت معلوم با در دست داشتن مرجوعه قضایی درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب کیف پول به این پلیس مراجعه کرد که مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ‌مجرمان، قربانیان را دعوت به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال کرده و مبلاغی را اخذ و دریکی از  شرکت ها به صورت حساب‌های جداگانه سرمایه‌گذاری می‌کرد سپس کیف پول متامسک را برای قربانیان نصب و رمز آن‌ها را دراختیار می گرفت و کیف پول آن‌ها را خالی می‌کرد.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به عودت مبلغ برداشت شده به حساب شاکی این پرونده گفت: با توجه به اقرار صریح متهم ‌به اتهام وارده پرونده به دادسرا ارسال و برای متهم قرار مناسب صادر و روانه زندان شد.

او ادامه داد: مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب کیف پول قربانیان جلب اعتماد به‌جهت اخذ رمزها و پسوردهای کیف پول قربانی است که علت اصلی آن نداشتن آگاهی و سواد کافی در خصوص نحوه درست خرید و فروش ارزهای دیجیتالی است لذا در این خصوص هموطنان می‌بایست هوشیاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان  گفت: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‌که کاربران با موارد ‌مجرمانه و یا مشکوک مواجه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‌آدرس ‌www.cyberpolice.ir ‎‌ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.‌

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.