stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 436120
  • 05 اردیبهشت 1401 - 16:55
1
در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته کارگر لامرد و مهر مطرح شد؛

خدمات ۳۰ هزار نفری خانه کارگر

خدمات ۳۰ هزار نفری خانه کارگر
فارس_ نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته کارگر با حضور ابوالفضل سجادی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد، عبدالرضا روحی دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لامرد برگزار شد و این ستاد برنامه‌های خود را به مناسبت هفته کارگری ارائه داد.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حضور اصحاب رسانه و قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی، به طور جد کارگر و کارفرمایان مورد تاکید قرار گرفته است و با توجه به حساسیت و اهمیت، خصوصا در هفته کارگر تمام دستگاه‌های متولی از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه کارگر و پایگاه مقاومت بسیج کارگری و بقیه‌ی دستگاه‌هایی که متولی این هفته هستند و اتاق فکر جهت همفکری، هم اندیشی و جلسه‌ای برگزار شود که در شان کارگران باشد و به نحو احسن برگزار شود.

ابوالفضل سجادی در خصوص بحث ترویج و تقویت کار بیان داشت: کارگران و کارفرمایان باید در خصوص حق و حقوق خود آگاهی کامل داشته باشند، این مهم میسر نمی‌شود جز اینکه کلاس‌های آموزشی در این خصوص با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود‌ و در سال گذشته کلاس‌های آموزشی به خوبی انجام شد.

وی در خصوص روابط کار هم مطالبی بیان داشت و گفت: در سال گذشته ۳۶۵ پرونده وجود داشت و برگزار شد که سرانجام رسید، بعضی از پرونده ها نیز در شورای حل‌اختلاف انجام شد و به سرانجام رسید.

در ادامه این نشست، دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های صنعتی لامرد و مهر ضمن تبریک هفته کارگر و گرامی‌داشت شهدای کارگر گفت: تاکید به همکاری دستگاه‌های مرتبط کارگری دو شهرستان در هفته کارگر و برگزاری دو جلسه قبل از ابتدای هفته کارگر در شهرستان لامرد با حضور ادارات مجموعه کارگری شهرستان و پیرو این دو جلسه نیز نشستی با تمام نهادها و بنگاه‌های اقتصادی در لامرد برگزار شد و تصمیات خوبی جهت برگزاری باشکوه‌تر هفته کارگر که متمایزتر از سال‌های گذشته باشد انجام شد.

عبدالرضا روحی بیان داشت: با گذشت ده سال از تاسیس خانه کارگر خدمات بسیار خوبی در سطح شهرستان‌های لامرد و مهر اتفاق افتاده است.

وی افزود: تا قبل از سال ۱۳۸۰ هیچ ستاد بزرگداشتی به مناسبت هفته کارگر و تشکلی در سطح دو شهرستان وجود نداشته‌است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های صنعتی لامرد و مهر بیان کرد: یازدهمین سال است که در سطح دو شهرستان بزرگداشت هفته برگزار می‌شود و در دو سال گذشته به ‌دلیل محدویت‌های کرونایی برنامه‌هایی اجرا نشده است که سال‌های گذشته در هفته کارگر ۱۶ برنامه در سطح دو شهرستان برگزار شده است.

روحی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، انجمن کارگران ساختمانی و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستا‌ن‌های لامرد و مهر راه‌اندازی شد.

وی در ادامه افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان که در سال‌های قبل داشتیم، مجوز دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر نیز در شهرستان لامرد انجام شد.

عبدالرضا روحی، در خصوص قوی بودن تشکیلات خانه کارگری نیز مطالبی بیان داشت و گفت: با حمایت اعضاء و حضور در مراسمات، همایش‌ها و عضو بودن است و الحمدالله حمایت خوبی شده است که در این چند سال با وجود اعضا برنامه‌های خوبی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستانی هم خدمات بسیار خوبی برای اعضاء خانه کارگر انجام شده است و وظیفه اصلی ما دفاع از حقوق کارگر است.

روحی افزود: ضمن گلایه از بعضی از مدیران غیر بومی که باعث ناراحتی خانه کارگر و تشکلات کارگری می‌شوند و باید این مهم نیز رعایت شود و باید از حق و حقوق کارگران به خوبی دفاع کنند و حق اخراج نیروهای بومی این دو شهرستان را ندارند و نیروهایی که باعث رنجش و ناراحتی جامعه کارگری شوند باید برکنار شوند و ما کوتاهی در این خصوص انجام نخواهیم داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر گفت: تشکیل کمیته اشتغال دو شهرستان نیاز همراهی مسئولین است که باید هرچه زودتر انجام شود.

روحی گفت: تشکیل انجمن کارگری خبرنگاران پیگیری‌هایی شده است و با وجود و همکاری اصحاب رسانه نیز انجمن کارگری خبرنگاران فعال شود.

شایان ذکر است؛ برابر تقویم رسمی کشور هفته کارگر سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه شروع و تا روز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه (اول ماه مه میلادی و روز جهانی کارگر) ادامه خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.