stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 435403
  • 31 فروردین 1401 - 17:04
1
فرماندار ساوه:

لازمه توسعه زیرساخت های اشتغال ، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است

لازمه توسعه زیرساخت های اشتغال ، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است
مرکزی_ قلمنا_ فرماندار ساوه گفت: لازمه توسعه زیرساخت های اشتغال ، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است.
قلم | qalamna.ir :

در دیدار رستمی با الیاسی فرماندار شهرستان ساوه بر لزوم توسعه فرهنگ مهارت آموزی تاکیدشد.

حمیدرضا رستمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدمات  سال گذشته در امر مهارت آموزی به تشریح  برنامه های آموزشی هدف گذاری شده این اداره کل برای  شهرستان ساوه  پرداخت.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  افزود؛لازمه ی توسعه فرهنگ مهارت آموزی ،حمایت مادی و معنوی  مسئولین کشوری و استانی و  توسعه همکاری های دوجانبه با صنایع  است و با توجه‌ به‌  استقرار واحدهای متعدد صنعتی در شهر صنعتی کاوه، توجه ویژه ای به ارتقا مهارت شاغلین و کارگران خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد:این اداره کل برای اجرای رسالت خود تنها به  مراکز آموزشی اکتفا نکرده و از طریق ارائه مجوز مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی این آموزش ها را به بستر خط تولید صنایع منتقل نموده است.

حمیدرضارستمی گفت:یکی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  تسهیل در صدور مجوز های  فعالیت بخش خصوصی تحت عنوان آموزشگاه‌های آزاد است  که این اداره کل نیز جهت این مهم گام های مثبی را برداشته است.

در ادامه این نشست، مهدی الیاسی فرماندار ساوه نیز با بیان اینکه لازمه توسعه زیرساخت های اشتغال محور توجه به آموزش فنی و حرفه ای است افزود:داشتن مهارت های فنی و تخصصی در چرخه تولید موجب توسعه اشتغال و افزایش کیفیت محصولات داخلی میگردد وصنایعی که از ورود به این مقوله پرهیز میکنند از بازدهی خوبی در چرخه تولید و توسعه اشتغال برخوردار نخواهند بود .
 شایسته است که این مهم از سوی مسئولین امر مهارت آموزی و حوزه صنعت شهرستان ساوه پیگیری و رصد شود.

فرماندار ساوه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:افزایش تولید  با به روزرسانی اطلاعات تخصصی مهارتی نیروی انسانی همراه خواهد بود و این مهم تنها با توسعه همکاری های مشترک آموزشی با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش صنایع محقق می گردد که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد این امر باشیم.

در پایان مقرر شد در جلسه‌ ی شورای مهارت شهرستان ضمن تشریح ظرفیت های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، موضوع آموزش دوگانه‌ و مزایای بهره مندی صنایع از این طرح در جهت تأمین نیروی انسانی توسط سرپرست اداره کل تشریح شود.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.