stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 434613
  • 27 فروردین 1401 - 21:38
0
معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه:

تزریق ۲ نوبت واکسن برای کودکان آنها را از ابتلا به سرخک مصون می‌کند

تزریق ۲ نوبت واکسن برای کودکان آنها را از ابتلا به سرخک مصون می‌کند
کرمانشاه- قلمنا- معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری سرخک در استان گزارش نشده است، گفت: تزریق ۲ دز واکسن در ۲ نوبت برای کودکان یک ساله و ۱۸ ماهه می‌تواند آنها را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «سارا شاه‌آبادی» افزود: با شیوع کرونا، واکسیناسیون کودکان همچنان در اولویت بوده و در این زمینه به مراقبان بهداشتی برای پوشش واکسن توصیه‌های لازم شده و هیچ وقفه‌ای در کار واکسیناسیون کودکان تاکنون صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: بیماری سرخک به عنوان یک بیماری ویروسی به طور معمول در سنین زیر پنج سال بروز می‌کند و می‌تواند کشنده باشد، اما تزریق ۲ دوز واکسن در ۲ مقطع زمانی کودکی، می‌تواند کودکان را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: مراقبان سلامت برای پوشش و یادآوری به خانواده‌ها مرتب از طریق تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌کنند و پیگیر تزریق ۲ نوبت واکسن در یک سالگی و ۱۸ ماهگی سرخک کودکان هستند.

وی عنوان کرد: سرخک یک بیماری مسری بوده و راه انتقال این ویروس از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی است و احتمال ابتلا در افرادی که در برابر این ویروس واکسینه نشده‌اند وجود دارد.

شاه آبادی افزود: باتوجه به مشاهده ابتلا به بیماری سرخک در برخی از شهرستان‌ها، با وجود اینکه تاکنون هیچ وقفه‌ای در کار واکسیناسیون کودکان استان صورت نگرفته است نگرانی‌هایی بر اثر مسافرت به استان‌هایی که سرخک شیوع یافته، وجود دارد که اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.

وی در پایان گفت: واکسیناسیون مربوطه در برابر بیماری سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) در قالب پیوست دفترچه معاینه کودکان قابل رویت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.