stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 433811
  • 23 فروردین 1401 - 18:20
0
فرماندار :

تیمی تخصصی برای تحقق برنامه‌های اشتغالزایی کرمانشاه تشکیل می‌شود

تیمی تخصصی برای تحقق برنامه‌های اشتغالزایی کرمانشاه تشکیل می‌شود
کرمانشاه – قلمنا – فرماندار کرمانشاه از تشکیل یک تیم تخصصی برای اجرای برنامه‌های اشتغالزایی کرمانشاه بر مبنای تولید دانش بنیان خبر داد و گفت: این تیم متشکل از مراکز علمی، دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی است.
قلم | qalamna.ir :

«فضل اله رنجبر» روز سه‌شنبه در دومین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: امیدواریم این تیم تخصصی علمی – اقتصادی با برگزاری جلسات مستمر در راستای اجرایی شدن تحقق سند اشتغال شهرستان و شعار سال، مقدمات اهداف مربوطه را فراهم آورد.

وی مهمترین پیام نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری را توجه به تولید و اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه و وظیفه مسولان دانست و گفت: ایجاد تولید و اشتغال دانش بنیان ماموریت و رسالت اصلی همه دستگاه های اجرایی در ۱۴۰۱ است.

رنجبر ویژگی طرح های دانش بنیان را توان بالا در اتصال به بازار جهانی با ایجاد مزیت های رقابتی پایدار درون زا اعلام کرد و افزود: این مهم تنها در سایه حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی از حیطه رفتار تا اعطای مشوق ها، تسهیلات و ایجاد شهرک های دانش بنیان با فراهم کردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز محقق می شود.

فرماندار کرمانشاه اقتصاد دانش بنیان را یک فرهنگ همه جانبه مبتنی بر علم و ثروت آفرینی فناورانه دانست و گفت: امیدواریم این فرهنگ نسخه شفابخش ارزشمندی برای جوانان تحصیل کرده باشد، جوانانی که نرخ بالای از بیکاری استان کرمانشاه را تشکیل می دهد و تاکنون نتوانستند سهم مناسبی در طرح اشتغال برای خود کسب کنند.

حمایت و تقویت طرح های اقتصادی بر مبنای دانش بنیان مهمترین اولویت شهرستان

رنجبر در بخش دیگر از سخنان خود از تلاش همه دستگاه های اجرایی که سال گذشته با تمام تنگناهای مالی موجب تحقق کامل برنامه های اشتغال شهرستان شد، تقدیر کرد و گفت: مهمترین اولویت کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ حمایت از افرادی است که در راستای ایجاد تقویت اقتصاد دانش بنیان دارای فکر و ایده هستند و تلاش می کنند.

وی سیاست فرمانداری کرمانشاه در این راستا را ایجاد چتر حمایت واقعی و جدی برای واحدهای دانش بنیان، جهت تسهیل و پیشبرد بهتر امور مربوطه اعلام کرد و افزود: روان سازی امور اداری در راستای کاهش زمان و هزینه های اخذ مجوزها، اعطای تسهیلات، روان سازی صادرات محصولات و واردات تجهیزات مورد نیاز از جمله این سیاست های است.

مقام عالی دولت در شهرستان کرمانشاه همچنین اولویت در پرداخت تسهیلات اشتغالزا به واحدهای دانش بنیان به عنوان نیروی محرکه اقتصادی، تسهیل در ارتباط آنان با واحدهای دانشگاهی و صنعتی ایجاد زیرساخت های فیزیکی و الکترونیکی، ایجاد مراکز مشاوره مالی و اقتصادی و اتصال آنها با مراکز رشد، استارت اپ ها و کارخانه نوآوری را از دیگر سیاست های حمایتی فرمانداری از شرکت های دانش بنیان اعلام کرد.

همچنین در پایان بهره گیری از ظرفیت نخبگان و شرکت های دانش بنیان در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال با استفاده از توان علمی آنان به عنوان آورده علمی و تعیین سهم الشرکه یکی دیگر از سیاست های فرمانداری کرمانشاه در حمایت از شرکت های دانش بنیان بود که رنجبر به آن اشاره کرد.

شهرستان کرمانشاه با پنج بخش ۵۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه در خود جای داده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.