stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 431404
  • 10 فروردین 1401 - 17:03
4
‍ استاندار همدان:

بانک‌ اطلاعاتی قابل دسترس از رانندگان همدان تهیه شود

بانک‌ اطلاعاتی قابل دسترس از رانندگان همدان تهیه شود
همدان- قلمنا- استاندار همدان گفت: پیشنهاد می‌شود بانک‌اطلاعاتی قابل دسترس از رانندگانی که سابقه عدم رعایت موازین و قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته‌اند، تهیه و تدوین شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان همدان که با کلیه اعضا و حضور فرمانداران شهرستان‌های دهگانه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: علیرغم افزایش ۳۱درصدی ترددها پایش، کنترل و نظارت خوبی توسط مجموعه نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهور انجام گرفت که باعث شد در بخش‌های مختلف سوانح رانندگی، میزان تصادفات، فوتی، جرح و مصدومیت به نسبت ترددها، کاهش یابد.

وی ادامه داد: میزان تردد خودروها در ایام نوروز به نسبت سال گذشته افزایش یافته است. یعنی در سال گذشته، ۵میلیون و ۷۰۰هزار سفر انجام شده، که امسال این رقم به بیش از ۹میلیون ۵۰۰هزار سفر رسیده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از رانندگان و مسافران نوروزی خواهشمندیم با خویشتن‌داری، طمأنینه و رعایت ضوابط رانندگی در حفظ سلامت و آرامش خانواده‌ها و کاهش میزان تصادفات ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه راهداری و هلال احمر استان، خدمات ارزنده‌ و مراقبت‌های همه‌جانبه‌ای در ایام نوروز در جهت رفاه مسافران نوروزی ارائه کردند که قابل تقدیر و تشکر است، اضافه کرد: با توجه به‌ گزارش‌های اورژانس و هلال احمر استان، در ایام نوروز امسال سرعت بالا و بیش از حد مجاز، بیشترین‌ عامل تصادفات رانندگی بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بسترسازی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه (افزایش میزان جریمه، اعمال محدودیت‌های موثر و …) و فرهنگ‌سازی در دستور کار مجموعه پلیس راه و راهور استان قرار گیرد، گفت: پیشنهاد می‌شود بانک‌اطلاعاتی قابل دسترس از رانندگانی که سابقه عدم رعایت موازین و قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته‌اند، تهیه و تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: با رجوع به بانک اطلاعاتی می‌توان به عنوان یک عامل بازدارنده، رانندگان حادثه‌آفرین را در اوج سفرهای مناسبتی (نوروز، تعطیلات تابستان و …) ممنوع‌السفر کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه طی جلسه‌ای که در با استانداران سراسر کشور انجام شد، برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی، پیشنهاد شد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به میزان ۱۰ کیلومتر از سرعت خودروهای عمومی و خصوصی (در شب و هم در روز) کاسته شود، اظهار کرد: پلیس راه استان در راستای نصب و تعمیر دوربین‌های ثبت تخلفات درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کند.

وی تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان می‌تواند نقش بازدارنده در ایجاد تصادفات رانندگی و حوادث جاده‌ای داشته باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.