stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 416359
  • 06 بهمن 1400 - 9:34
1

۱۴۳ هزار و ۳۵۵ دُز واکسن در سرپل‌ذهاب تزریق شد

۱۴۳ هزار و ۳۵۵ دُز واکسن در سرپل‌ذهاب تزریق شد
کرمانشاه-قلمنا- معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۱۴۳ هزار و ۳۵۵ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون در این شهرستان طی سه مرحله به جامعه هدف تزریق شده است.
قلم | qalamna.ir :

سیروس صادقی افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۶۷ هزار و ۱۵۵ دُز در مرحله اول معادل ۹۶ درصد و ۵۸ هزار و ۸۰۷ دُز واکسن کرونا معادل ۸۳ درصد جمعیت نیز مربوط به مرحله دوم است.

وی اظهار داشت: همچنین در مرحله سوم نیز ۱۶ هزار و ۳۹۲ نفر از جمعیت هدف علیه کرونا واکسینه شده‌اند که معادل ۲۶ درصد افراد واجد شرایط در این شهرستان است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به مشاهده سویه جدید ویروس کرونا اومیکرون در شهرستان‌های همجوار از همه مردم می‌خواهیم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

صادقی ادامه داد: سرعت انتشار سویه جدید ویروس کرونای (اومیکرون) بسیار بالا و قدرت انتشار آن نسبت به سویه‌های قبل بیشتر است و علاوه بر رعایت بهداشت تزریق واکسن نوبت سوم راه مقابله جدی با این سویه است که خطرات مرگ و میر را بسیار کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییر رنگ شهرستان کرمانشاه به زرد کرونایی، نیاز است مردم با همکاری و تعامل تلاش کنند تا وضعیت این شهرستان نیز از آبی خارج نشود که تهدیدی بزرگ برای سلامت است.

صادق یادآور شد: شهروندان سهل انگاری و عادی انگاری را کنار گذاشته و با جدیت و رعایت موازین بهداشتی، کمک کنند که شهرستان درگیر موج جدید کرونایی نشود.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در سرپل‌ذهاب تاکنون از مجموع ۹ هزار و ۲۹۰ مورد نمونه گیری انجام شده، سه هزار و ۹۶۶ مورد مثبت شناسایی شد که از این تعداد، یک هزار و ۷۳۴ نمونه مثبت منجر به بستری در مراکز درمانی شد و ۲ هزار و ۲۳۲ نفر مورد مثبت نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

صادقی آمار جانباختگان کرونا در سرپل‌ذهاب را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.