stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 415799
  • 04 بهمن 1400 - 13:40
1
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

رسانه‌های رسمی بهترین محل برای کسب اطلاعات و اخبار موثق هستند

رسانه‌های رسمی بهترین محل برای کسب اطلاعات و اخبار موثق هستند
کرمانشاه - قلمنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به درج شایعات فراوان در فضای مجازی با اغراض و اهداف مشخص، رسانه‌های رسمی را بهترین محل برای کسب اطلاعات و اخبار دانست و از مردم خواست به موضوعات مطرح شده توسط کانال‌ها و گروه‌های بی‌نام و نشان توجه نکنند.
قلم | qalamna.ir :

سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد استقبال قابل توجه شهروندان و خصوصا نسل جوان از فضای مجازی و تاثیرپذیری بالای آن ها از این فضا بوده ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا عده‌ای سودجو با اغراض مختلف و به منظور جلب مخاطب هر از گاهی اقدام به نشر شایعاتی می‌کنند که در واقع هیچگونه صحت و سقمی ندارد.

سردار جاویدان تصریح کرد: با توجه به تنوع و تعداد زیاد مخاطبان فضای مجازی این شایعات به صورت گسترده انتشار پیدا کرده و گاهی اوقات به کل جامعه تسری پیدا کرده و حتی ممکن است باعث ایجاد التهاب و دیگر مسائل پیرامونی شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه افزود: تجربه به خوبی نشان داده نشر اکاذیب و شایعات در فضای مجازی حتما با قصد و نیت قبلی انجام می شود که برای تخریب فرد یا افرادی و یا یک مجموعه و گروه انجام می شود، البته گاهی اوقات هم بدون نیت قبلی و تنها برای جلب توجه است.

وی تاکید کرد: با این حال بهترین روش برخورد، عدم توجه به مباحث مطرح شده توسط رسانه ها و گروه های بی و نام و نشانی است که قارچ گونه در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا کرده اند.

سردار جاویدان، رسانه های رسمی مانند خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و کانال های شناسنامه دار را بهترین منبع برای کسب اخبار و اطلاعات موثق دانست و گفت: این رسانه ها هرگز واقعیت را فدای جلب مخاطب و نشر اکاذیب نمی کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موج سواری رسانه ای دشمنان در فضای مجازی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: قصد، نیت و هدف آن ها از این کار کاملا روشن و مشخص است، آن ها گاهی اوقات موضوعی را مطرح و آن را در سطح بسیار وسیع انتشار می دهند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه مشخص می شود واقعیت موضوع چیز دیگری بوده است.

وی ادامه داد: جنگ رسانه ای دشمنان موضوعی است که باید به خوبی مراقب آن باشیم و با انتشار آن ناخوآدگاه به دشمنان این مرز و بوم کمک نکنیم.

سردار جاویدان در پایان و با بیان اینکه قرارگاه رصد فضای مجازی پلیس به صورت مرتب در حال تلاش و فعالیت برای خنثی کردن جنگ و تبلیغات رسانه ای دشمنان انقلاب است، گفت: هر زمان که لازم بوده روشنگری های لازم به عمل آمده و از سوء استفاده دشمنان جلوگیری شده است.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۲۰۰ نشریه، پایگاه و سایت خبری با مجوز و دارای شناسنامه دارد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.