stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 415559
  • 03 بهمن 1400 - 19:46
1
فرمانده سپاه کرمانشاه:

خانواده شهدا از «جهاد تبیین» غافل نشوند

خانواده شهدا از «جهاد تبیین» غافل نشوند
کرمانشاه- قلمنا- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌های صبور و مقاوم شهدا از «جهاد تبیین» غافل نشوند، گفت: کلام خانواده‌های ایثارگر در دفاع از نظام و انقلاب در بین ملت نافذ و حجت بوده و سخن آنان در جامعه در حال جوشیدن است.
قلم | qalamna.ir :

به‌ گزارش خبرنگار ، سردار «بهمن ریحانی» روز یکشنبه در مراسم نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت استان کرمانشاه که در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: به تاسی از منش و خصلت‌های حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌ علیها و بزرگ بانوی دو عالم است که امروز مادران و همسران شهدا و ایثارگران نیز اسوه‌های ایثار و مقاومت را در دامان خود پرورش داده و به میدان جهاد فرستاده اند.

او «دشمن‌شناسی و تکلیف‌شناسی» و «غیرت دینی» را دو ویژگی مهم حضرت فاطمه زهرا توصیف و عنوان کرد: برمبنای ویژگی دشمن‌شناسی بوده است که رهبر معظم انقلاب موضوع «جهاد تبیین» را مطرح و تاکید کرده‌اند.

سردار ریحانی درباره ویژگی غیرت دینی نیز گفت: بسیاری از افراد در طول عمر انقلاب بصیرت داشتند و جبهه حق و باطل را تشخیص دادند اما جرأت به عمل آوردن تشخیص خود و غیرت عمل را نداشتند.

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه اظهار کرد: توسل و پیگیری فرهنگ فاطمی در ایران اسلامی باعث شده‌ است که ما اکنون یک ملت سربلند باشیم و به شهدای خود افتخار کنیم و بر همین مبنا باید از مادران و همسران شهدا نیز به شایستگی تقدیر کنیم.

او گفت: نمی‌توان از الگوهای مقاومت حرف زد اما از ایثارگرانی که این الگوها را پرورش دادند و کانون خانواده را گرم و مطمئن نگه داشتند، سخنی نگفت و نیز نمی‌توان از شهیدان به بزرگی حرف زد و از مادران و همسران و خانواده‌های شهدا چیزی نگفت.

ریحانی با بیان این‌که هرگز نمی‌توان ایثارگری، صبوری و استقامت خانواده شهدا را با معیار مادی سنجید، گفت: هیچ ابزاری برای تجلیل شایسته از خانواده شهدا نداریم اما این وظیفه قطعی ماست که تمام‌ و کمال در خدمت آنان باشیم؛ البته حمایت مادی از خانواده شهدا فقط یک بخش از موضوع است و مهم‌تر از آن زنده نگه‌داشتن یاد و فرهنگ شهید و شهادت و یاد و خاطره شهدا است.

او فرهنگ ایثار و مقاومت را بزرگ‌ترین مؤلفه بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان توصیف و اظهار کرد: همه ملت ایران مدیون و وامدار بانوان بزرگ و اسوه‌های صبر و مقاومت کشور هستند.

به گفته‌ او مادران و همسران شهدا نه‌ فقط اسوه و الگوی زنان امروز بلکه الگوی آیندگان هم هستند و فرهنگ آن‌ها تمام‌نشدنی است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: باید برای حفظ عزت، فرهنگ و پرچم به اهتزاز درآمده کنونی و تقویت آن تلاش کنیم که البته به لطف خدا ملت ایران نشان داده‌است که پاسداران و حافظان بسیار خوبی برای آن هستند.

در ادامه مراسم نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت استان کرمانشاه کتاب «مادر» به نویسندگی «زهرا عموشاهی» و کتاب «به رنگ عشق» به نویسندگی «آذر آزادی» با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه رونمایی و از نویسندگان این کتاب‌ها تجلیل شد.

پایان‌بخش جشنواره نیز تجلیل از ۴۷ خانواده شهید و ایثارگر استان بود.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.