stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 414563
  • 30 دی 1400 - 17:08
1
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان:

۷۶۶ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان به مرجع قضایی معرفی شدند

۷۶۶ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان به مرجع قضایی معرفی شدند
همدان- قلمنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۷۶۶ واحد صنفی استان به علت بی توجهی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.
قلم | qalamna.ir :
قلم، لیدا رفعتی عنوان کرد: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی ها با ۱۲۷ مورد، کارگاه ها و صنایع کوچک با ۸۸، رستوران ها با ۲۱ مورد و مراکز ورزشی و رستوران ها ۱۹ مورد تخلف و مابقی سایر اماکن و مراکز است.
وی افزود: همچنین ۴۱ واحد صنفی نیز طی این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد که شامل هشت نانوایی، چهار رستوران،۲ کارگاه، یک مرکز ورزشی، یک مورد استخر شنا و ۲۵ واحد صنفی در رشته های مختلف دیگر می شود.
به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان، از ۴۲ هزار و ۵۰۷ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و ۹۶۸ واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.
رفعتی خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می کنند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان به پایانه های مسافربری برون شهری با ۶۳ درصد سپس صنایع با ۶۷ درصد است.
وی با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می کنند ادامه داد: ۴۴ از مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی و نیمی از مراجعان به استادیوم از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان ۶۱ درصد بوده که کمترین میزان رعایت این مولفه مربوط به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی ۴۴ درصد، پایانه مسافربری، استادیوم و مراکز تفریحی ۵۰ درصد و نانوایی ها ۵۲ درصد است.
رفعتی تصریح کرد: همچنین طبق بازدیدهای انجام شده از چهار هزار و ۹۶۸ واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، سه هزار و ۳۶۹ واحد معادل ۶۸ درصد به تهویه هوا مجهز بودند.
وی یادآور شد: پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون خدمت دهندگان در اماکن عمومی مشخص شد که متصدیان چهار هزار و ۲۰۰ واحد معادل ۸۵ درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند.م
 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.