stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 413401
  • 27 دی 1400 - 14:02
0
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

شفافیت یکی از شعارهای این دوره از شورا بود

شفافیت یکی از شعارهای این دوره از شورا بود
اصفهان_نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شفافیت یکی از شعارهای این دوره از شورا بود که باید اعضای شورا به آن عمل می‌کردند، در ابتدا به عنوان یک طرح مطرح شد اما نیاز به بررسی داشت که پس از سه ماه بررسی این مهم به تصویب رسید، موضوع شفافیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها موضوع سلامت اداری است.
قلم | qalamna.ir :

ابوالفضل قربانی در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان، اظهار کرد: طبق قانون فرصت بررسی بودجه توسط شورا دو ماه است، اما سابقه رسیدگی شورا به بودجه شهرداری، برای اعلام نظر نهایی ظرف مدت یک ماه پیش‌بینی شده چراکه تدوین بودجه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سال آینده شهر را همین جلساتی که شورا طی روزهای آینده پشت سر خواهد گذاشت، رقم میزند.

وی ادامه داد: برای به سرانجام رساندن شعارهایی که در زمان انتخابات داده شده بود، شورا سرفصل‌هایی را به شهرداری ارائه داد تا بر اساس آن بودجه سال آینده تنظیم شود. بودجه ۱۴۰۱ دومین بودجه برنامه ۱۴۰۵ است که در عین نگاه به این برنامه، به اولویت‌های این دوره از شورا نیز توجه کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای آنکه اصفهان شهری برای زندگی بهتر باشد، باید شاخص‌های آن مشخص و در بودجه ۱۴۰۱ پررنگ‌تر دیده شود، افزود: اعتماد عمومی، توسعه عدالت شهری، ارتقا مشارکت اجتماعی و توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار شاخص‌هایی است که در این دوره به آن پرداخته شده تا بتوانیم فاصله محلات را کم کنیم و عبارت بالای شهر و پایین شهر بی معنا شود.

وی تصریح کرد: تحقق اهداف برنامه ۱۴۰۵، توجه ویژه به محیط زیست، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و آلاینده‌های هوا، کاهش هزینه‌های جاری نسبت به هزینه‌های عمرانی، توجه به محرک‌های توسعه در مناطق کمتر برخوردار، افزایش مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های کلان و افزایش سهم درآمدهای پایدار مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت شهری در تدوین بودجه به آن پرداخته است.

قربانی با بیان اینکه طبق گزارش بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، سهم درآمد پایدار ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: هر چه از درآمد تراکم ساختمانی فاصله بگیریم مانند این است که از درآمدهای نفت جدا شده‌ایم، لذا شورا نسبت به این موضوع اهتمام لازم را دارد، همچنین در بودجه سال آینده توجه به موضوعات دانش بنیان در اداره بهتر شهر خودنمایی می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری بودجه شهرداری نزدیک به هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و در مجموع با احتساب سازمان‌ها ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و پیش بینی شهرداری برای بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و با احتساب سازمان‌ها عدد بودجه سال آینده بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بودجه سال آینده نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته، که با توجه به تورم، رشدی آن‌چنانی ندارد.

وی تاکید کرد: از ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه، پنج هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان، بودجه شهرداری مرکزی است و شش هزار و ۳۵ میلیارد تومان به شهرداری‌های مناطق و مدیریت ناژوان اختصاص دارد.

قربانی اظهار کرد: شفافیت یکی از شعارهای این دوره از شورا بود که باید اعضای شورا به آن عمل می‌کردند، در ابتدا به عنوان یک طرح مطرح شد اما نیاز به بررسی داشت که پس از سه ماه بررسی این مهم به تصویب رسید، موضوع شفافیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها موضوع سلامت اداری است.

وی افزود: در موضوع شفافیت، اعتماد مردم نسبت به آن چیزی که مربوط به شهر است و در شهرداری می‌گذرد، اهمیت دارد که در این رابطه شهرداری شیشه‌ای از دیرباز مطرح بوده اما مردم همیشه نسبت به میزان شفافیت گله‌مند بودند.

خودروهای انبوه‌بر؛ متهمان آلودگی هوای شهر اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تقویت حمل و نقل عمومی یکی از مسائلی است که شهرهای بزرگ همیشه با آن درگیر هستند در این راستا در هر دوره از مدیریت شهری این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام و پیشرفت‌های قابل توجهی نیز اتفاق افتاده است، مثلاً در سال ۱۳۹۰ مسئلهBRT جدید بود که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود و روزانه خط یک اتوبوس‌های تندرو ۱۲۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

وی افزود: در حوزه حمل‌ونقل هر روز با مباحث جدید روبرو هستیم زیرا یک حوزه تخصصی است از این رو باید با بهره‌گیری از دانش و نوآوری از سیستم‌های حمل و نقلی نو و جدید استفاده کنیم.

قربانی ادامه داد: خودروهای انبوه‌بر یکی از متهمان آلودگی هوا است که هر چه به سمت همراهی این خودروها با محیط زیست حرکت کنیم، میزان آلودگی هوا کاهش می‌یابد در این راستا یکی از ایده‌های شورا استفاده از اتوبوس‌های برقی است.

وی تاکید کرد: اتوبوس برقی که در ذهن شورا شکل گرفته، اتوبوسی است که در ایستگاه زمانی که مسافر سوار و پیاده می‌شود، به میزان لازم شارژ شود، البته شارژ آن زمان زیادی نیز نخواهد داشت که این مهم نیاز به زیر ساخت دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۱ به حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است که در همه حوزه‌ها بالاترین رقم به شمار می‌رود، بعد از آن بیشترین رقم بودجه به حوزه خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.