stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 413234
  • 27 دی 1400 - 0:15
0

نجات کارگران معدن گرفتار سیلاب در شهرستان خوسف

نجات کارگران معدن گرفتار سیلاب در شهرستان خوسف
قلم | qalamna.ir :

محمدحمزه اسعدزاده شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با اعلام وقوع این حادثه حوالی ساعت ۲۱ امروز سه تیم واکنش سریع و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از بازدید اولیه مشاهده شد مینی‌بوس این معدن که برای انتقال کارگران رفته بود در سیلاب گرفتار شده و کارگران روی سقف خودرو رفته‌اند تا از غرق شدن جلوگیری کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگران با امداد تخصصی و استفاده از خودروهای سنگین معدن به مکان امن هدایت شدند و نیروهای مردمی و کارکنان معدن در حال بیرون کشیدن مینی‌بوس از رودخانه هستند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف هم از نجات ۲ نفر از مهندسین معدن انار این شهرستان خبر داد

محمد ولی‌زاده گفت: امشب خبری مبنی بر گرفتار شدن خودروی سمند مهندسین معدن انار به واحد جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف اعلام شد که به علت مسدودی راه توسط آبنماها نیروهای معدن قلعه‌زری و کودکان مجددا به محل حادثه جدید اعزام شدند.

وی افزود: پس از رهاسازی، مهندسین توسط نیروها و خودروهای سنگین معدن کودکان و قلعه‌زری از خودرو خارج و به محل امن هدایت شدند و خودرو گرفتار در سیلاب هم رهاسازی شد.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد و پیرو این هشدار امروز نسبت به تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه در بخش‌هایی از شرق استان هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه‌جانبه) صادر شد.

۹۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و سیل از دیروز تا چهارشنبه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

سامانه بارشی که از دیروز (شنبه) در خراسان جنوبی فعال شد از عصر امروز تقویت شد و تا فردا وقوع بارش‌های سنگین تا خیلی سنگین به‌ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و نهبندان به‌شدت محتمل است و امکان خسارت ناشی از بارندگی وجود دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.