stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 413130
  • 26 دی 1400 - 12:44
0

کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه دستگیر شد

کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه دستگیر شد
کرمانشاه - قلمنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با درج آگهی کذب در سایت‌های واسط فروشگاهی اقدام به دریافت بیش از پنج میلیارد ریال پیش‌ پرداخت تحت عنوان بیعانه از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز یکشنبه به خبرنگار گفت: پس از مراجعه فردی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی اینکه در یکی از سایت های اینترنتی با آگهی فروش خودرو روبرو شدم و فرد آگهی‌دهنده خود را مالک معرفی و درخواست ودیعه جهت بیعانه پیش از بازدید خودرو کرد و متعاقب آن مبلغ چهار میلیارد ریال جهت ودیعه واریز کردم و متأسفانه پس از واریز وجه فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخگو نبود.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام‌شده و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مشخص شد متهم که ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بوده با انتشار آگهی جعلی فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی و با اخذ مبالغ بیعانه اقدام به کلاه‌برداری کرده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان زبده پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام و طی ۷۲ ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، نهایتاً متهم در یک خودروی پژو شناسایی و پس از مدتی تعقیب و گریز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی مأموران ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما پس از مواجه با مستندات موجود به بیش از ۱۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ بالغ بر پنج میلیارد ریال اعتراف و عنوان کرد با انتشار تصاویر غیرواقعی و جلب اعتماد افراد از آنان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت‌های خریدوفروش کالاهای نو و دست‌دوم افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هم‌وطنان سوءاستفاده و اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

سردار جاویدان همچنین از مردم خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

کشف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی استان در ادامه از کشف یک محموله قاچاق رب گوجه فرنگی در شهرستان “کنگاور” خبر داد و گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه “کنگاور” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

سردار جاویدان ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته ۲۴ تن رب گوجه فرنگی قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۱۰ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

وی همچنین از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد و گفت: مبارزه با پدیده قاچاق و افراد قاچاقچی از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.