stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 412747
  • 24 دی 1400 - 14:01
0

اخبار کوتاه استان کرمانشاه

اخبار کوتاه استان کرمانشاه
کرمانشاه- قلمنا- اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های هادی سه روستای بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب و صدور حدود ۳۰ هزار مرسوله پستی در این شهرستان و درخشش عضو کانون پرورش فکری کرمانشاه در نمایشگاه نقاشی چین عناوین سه خبر کوتاه استان کرمانشاه است.
قلم | qalamna.ir :

بخشدار مرکزی سرپل ذهاب از اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های هادی سه روستای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

«یحیی خدرویسی» در گفت وگو با خبرنگار افزود: این اعتبار برای اجرای طرح های هادی سه روستای آیینه، رضالک و پنجستون اختصاص یافته که هم اکنون عملیات اجرایی طرح هادی این روستا پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد.

وی اظهار داشت: برای آبادانی و توسعه طرح روستای و اجرای طرح هادی و رفاه و آسایش مردم روستانشین، عملیات جدول کشی، دفع آبهای سطحی و بهسازی کوچه و معابر در حال اجرا است.

حدود ۳۰هزار مرسوله پستی در سرپل ذهاب صادر شد

رییس اداره پست سرپل ذهاب با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۲۹هزار و ۹۷۶فقره مرسوله پستی در این شهرستان صادر شده است، گفت: همچنین ۴۵ هزار و ۱۶۸فقره مرسوله پستی توسط موزعین شهرستان توزیع شده است.

«جلال مرادی» در گفت و گو با خبرنگار افزود: اداره پست شهرستان سرپل ذهاب، خدمات رسانی و رفع نیازهای روز مردم را در دستور کار خود قرار داده که در سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و رو آوردن مردم به سمت خریدهای اینترنتی و غیر حضوری حجم مرسولات پستی به چندین برابر افزایش یافت و کارکنان پست با تمام توان و تلاش مضاعف سعی کردند که در شرایط سخت بیماری از بیرون آمدن مردم و تردد های بیهوده با توزیع بموقع مرسولات و بسته های پستی جلوگیری و کمک شایانی در قطع زنجیره کرونا نمایند.

رییس اداره پست سرپل ذهاب گفت: در حال حاضر رویکرد پست اصلاح و ارتقا زیر ساخت های خود و ورود گسترده در بحث تجارت الکترونیک است تا در استمرار کسب و کارهای جدید در شرایط این بیماری موثر و نقش بی بدیلی ایفا نماید.

وی ادامه داد: عملکرد این شهرستان با ۶۳ درصد رشد درآمدی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ۹ ماهه سال۱۳۹۹ داشته و سومین شهرستان از لحاظ درصد تغییرات در سطح استان بعد از شهرستانهای جوانرود و روانسر است.

مرادی گفت: مردم می توانند جهت دریافت کد پستی خود یا به صورت حضوری به اداره پست شهرستان سرپل ذهاب مراجعه نمایند و یا از طریق سایت gnaf.post.ir اقدام به دریافت کدپستی و یا گواهی کدپستی مورد نیاز خود بنمایند.

او ادامه داد: مشکلات این شهرستان نداشتن پلاک ساختمان و پلاک کدپستی و نبود تابلو نام معابر در بیشتر معابر سطح شهر مانند شهرک جهاد است که در امر توزیع مشکلات زیادی را برای موزعین زحمتکش پست ایجاد می نماید.

رییس اداره پست سرپل ذهاب گفت: طرح «جی نف» از لحاظ کدگذاری در پست کامل انجام شده ولی زمانی ارائه کدپستی صورت می گیرد که در دهیاری ها، روستاها و معابر نام گذاری معابر انجام تا فرایند ارایه کدپستی متناسب با آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها باید در اخذ اعتبار لازم برای نام گذاری معابر اقدام تا طرح «جی نف» تکمیل شود.

او گفت: این اداره در امر قبول و توزیع مرسولات به مقاصد مراکز استان به صورت ویژه تعهد توزیع ۲۴ ساعته می دهد از این رو همشهریان با مراجعه به اداره پست مرکزی و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد (حلوان و ولیعصر و نادری و خداویسی و هورتاش کارا) این اداره می توانند خواستار دریافت خدمت مذکور شوند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

عضو کانون پرورش فکری کرمانشاه در نمایشگاه نقاشی چین درخشید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به درخشش عضو کانون در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی چین، گفت: دراین نمایشگاه گفت: هفت عضو هنرمند مراکز کانون کشور موفق به کسب یک رتبه اول، ۲ رتبه دوم و چهار رتبه سوم شدند.

«مهناز فتاحی» به خبرنگار افزود: این مسابقه با موضوع «سلامتی، دوستی و وحدت بزرگ» در سال ۲۰۲۱ برگزار شد و از میان ۵۰۰ اثر از ۱۳ کشور، هفت کودک ایرانی موفق به کسب جایزه و دیپلم افتخار این رویداد بین‌المللی شدند.

وی اظهار کرد: «مریم نجفی» ۹ ساله از مرکز شماره ۲ کانون کرمانشاه در مسابقه بین‌المللی نقاشی چین موفق به کسب جایزه سوم شد.

گفتنی است فیلم کوتاهی که کانون از اعضای برنده‌ جوایز اول تا سوم تهیه کرده بود در مراسم اختتامیه این رویداد هنری پخش شد.

همچنین به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی چین گواهی شرکت اهدا شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۹ اثر در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی چین ۲۰۲۱ شرکت کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.