stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 411700
  • 19 دی 1400 - 10:52
2

تحول ساختار و سازمان انتظامی؛ گامی برای خدمت به مردم و توسعه امنیت

تحول ساختار و سازمان انتظامی؛ گامی برای خدمت به مردم و توسعه امنیت
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدعلی نوری نژاد در تشریح ابعاد تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک ارتقاء ظرفیت و جایگاه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی هرچند براساس نیاز است اما ارزیابی نشان از این دارد که سازمان در انجام وظیفه در گذشته موفق بوده است و  اگر سازمانی موفق نباشد، ارتقاء صورت نمی گیرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ضمن اینکه سازمان ارتقاء یابنده، توان جوابگویی به  مطالبات و انتظارات رده بالاتر از خود را داشته و تحقق این مهم، مطالبات را نیز بالا می برد. در هر ارتقاء جایگاهی که مسئولیت و توانمندی جدید اضافه می شود به منزله داشتن ظرفیت مناسب است.

رضایت مندی از خدمات پلیس

سردار نوری نژاد با بیان اینکه رضایت مندی از انجام وظیفه توسط پلیس در برقراری نظم و امنیت وجود دارد و این افتخاری بزرگ برای ما محسوب می شود، با اشاره به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان  فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این ظرفیت و قابلیت صرفا برای مدیران نیست و شامل کسانی می شود که در صحنه و میدان کار، مستقیما انجام وظیفه می کنند؛ آنها هستند که با درست و به موقع عمل کردن،  امانت داری، حضور در همه میدان های ماموریتی سازمان را به این قابلیت می رسانند و جا دارد این موفقیت را  به همه عزیزان تبریک بگویم.

وی با گریزی بر پیشینه تغییرات در ساختار و سازمان انتظامی یادآور شد: در سال ۱۳۷۰ و با طی فرآیند  ادغام کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمی و  شهربانی، تغییرات محدودی را در ساختار و سازمان انتظامی تجربه کردیم، اما در این مرحله از ارتقاء ساختار و سازمان، تغییرات در  همه اجزاء انتظامی در دستور تصویب قرار گرفته است؛ ماموریت، وظایف کلی، دکترین، اصول اساسی، نمودارهای سازمانی، پلیس های تخصصی، جدول توزیع نیروی انسانی، تجهیزات و همه آنچه که ضروری است برای یک سازمان فعال و پویا که وظایف خود را متناسب با مقررات  انجام بدهد در این ساختار و سازمان آمده است.   

وی افزود: یکی از مهم ترین بخش هایی که به تصویب رسیده و در انجام وظایف مان راهگشا است وظایف و ماموریت های تصریحی است که ۴۰ بند به عنوان وظایف کلی به تصویب رسیده، تعدادی از  وظایفی که در گذشته استنباطی بوده و صراحت  نداشته در این ابلاغ تصریح شده و به تصویب رسیده است.

 ارتقاء جایگاه سازمانی

 سردار نوری نژاد یادآور شد: تصویب طرح جامع ساختار و سازمان، ارتقاء جایگاهی سازمانی را به همراه دارد؛ بدین معنا که فرمانده کل برای فرمانده انتظامی و ارتقاء جایگاه سازمانی هم ترازی با سازمان های نیروهای مسلح محقق شده است، از طرفی ظرفیت های جدیدی چون ایجاد سازمان اطلاعات  برای فرماندهی انتظامی فراهم کرده شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: بخش دیگری که در این ساختار و سازمان ارتقاء یافته مربوط به دو پلیس نوپا است؛ در گذشته پلیس فتا و پلیس امنیت اقتصادی را بنا به شرایط و  نیاز اجرای ماموریت در جامعه، راه اندازی کرده بودیم ولی در این  طرح ارتقاء خواهند داشت و ظرفیت جدیدی برای این پلیس ها ایجاد می شود.

 مردم بهره می برند

 سردار نوری نژاد تاکید کرد: این ساختار و طرح جامع که به تصویب رسیده ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کرده  که فرماندهی انتظامی بتواند در برقراری نظم و امنیت در جامعه خدمت کند و اصلی ترین بهره بردار که از این ارتقاء ساختار بهره می برند، مردم و جامعه هستند؛ چراکه تحول ساختار و سازمان انتظامی؛ گامی برای خدمت بیشتر به مردم و توسعه امنیت است.  

وی تاکید کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح؛ این طرح جامع، ارتقاء سطح و تراز سازمانی را به دنبال دارد، موجب تسلط و اشراف اطلاعاتی در اجرای ماموریت ها می شود و  نقش دیپلماسی پلیسی را بالا می برد، در امور فرهنگی با توجه به اینکه عنوان فرهنگی به  معاونت اجتماعی اضافه شده که ان شاء الله فعالیت موثرتری خواهد داشت.

سردار نوری نژاد افزود: طرح جامع ساختار و سازمان، قابلیت ها را در فناوری و هوشمندسازی و تجهیزات عمده ارتقاء داده است؛ به گونه ای که ظرفیت واکنش سریع را در رابطه با برقراری نظم و امنیت تقویت می کند.

 طرح جامع ساختار و سازمان؛ نعمت و ظرفیت

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تحول ساختار و سازمان انتظامی؛ مبدا تحول و نقطه عطفی برای توسعه امنیت است، ادامه داد: این طرح یک ظرفیت و نعمت است و این برمی گردد به ما مجریان که بتوانیم از عهده این شکر بر آییم و بتوانیم کارمان را به درستی انجام دهیم به گونه ای که هم مردم از این نعمت بهره ببرند و هم موجبات رضایت فرماندهی معظم  کل قوا ” مدظله العالی ”  که چون همیشه فرزندان خود را در انتظامی مورد تفقد قرار می دهد،   فراهم شود و هم امنیت جامعه و مردم در سطح بالاتری تامین می شود.

دستاوردها

وی تاکید کرد: ارتقاء سطح و تراز سازمانی، ارتقاء تسلط و اشراف اطلاعاتی، ارتقاء نقش و دیپلماسی پلیسی، ارتقاء نقش موثر در امور فرهنگی، توجه به سرمایه انسانی، ارتقاء تراز حرفه ای، علمی و پژو هشی، ارتقاء امنیت در فضای مجازی، ایفای نقش موثر در امنیت اقتصادی، امنیت مردم پایه و توسعه بهره گیری از ظرفیت های تکمیلی، توسعه فناوری ها و هوشمند سازی پلیس و ارتقاء ظرفیت در امنیت مرزها از دستاوردهای تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

پلیس، بر مبنای این طرح، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شده و دانشگاه علوم انتظامی امیـن به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه افسری و تربیت پلیس و همچنین معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود، در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقاء سازمانی برخی رده های صفی دیده شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.