stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 410482
  • 12 دی 1400 - 11:05
0

کارت هوشمند رانندگان باری در صورت رانندگی بیش از ۱۰ ساعت توقیف می‌شود

کارت هوشمند رانندگان باری در صورت رانندگی بیش از ۱۰ ساعت توقیف می‌شود
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ «رضا عزیزی» روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: سوانح جاده ای منجر به فوت استان همدان در ۹ ماهه نخست امسال افزایش یافته به نحوی که در این مدت ۸۵ نفر جان خود را در این حوادث از دست داده اند درحالی که این آمار در مدت مشابه پارسال ۷۳ نفر بود.

وی اظهار داشت: براساس بررسی های کارشناسی، یکی از علل اصلی افزایش سوانح فوتی در جاده های استان، تردد بدون توقف و طولانی مدت رانندگان است به گونه ای که برخی رانندگان کامیون روزانه ۱۸ تا ۱۹ ساعت به صورت مستمر رانندگی می کنند.

رییس پلیس راه استان همدان، بی توجهی به جلو ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی را از عوامل اصلی بروز سوانح جاده ای به خصوص در خودروهای سنگین و باری ذکرد کرد و گفت: طبق قانون رانندگان باری باید روازنه هشت ساعت رانندگی کنند که این رقم در کشور ما به ۱۰ ساعت افزایش یافته است.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: بنابراین ماموران و گشتی های پلیس راه اقدام به بررسی بارنامه راننده خودرو و مدت زمان حرکت افراد می کنند که در صورت رانندگی بیش از ۱۰ ساعت علاوه بر جریمه وسیله نقلیه، کارت هوشمند راننده نیز برای مدت سه ماه ضبط می شود.

وی با بیان اینکه در صورت ضبط کارت هوشمند، راننده دیگر قادر به بارگیری برای حمل کالا نخواهد بود، افزود: مالکان خودروی باری برای تردد در مسیرهای دور و طولانی مدت، باید از ۲ راننده استفاده کنند.

رییس پلیس راه استان همدان در خصوص وضعیت جاده های استان نیز گفت: بارش پراکنده باران مسیرهای جنوبی استان در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان را لغزنده کرده است و درحال حاضر شاهد مه گرفتگی رقیق در گردنه های اسدآباد، همه کسی و سوباشی هستیم.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه می شود که ۲ درصد راه های روستایی، ۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد از آزاد راه ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

سوانح جاده ای استان همدان در هشت ماه نخست امسال با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ فوتی به دنبال داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.