stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 405789
  • 11 آذر 1400 - 16:54
2

استاندارخراسان رضوی:باید موانع حرکتهای مردمی برای توسعه کشور را برداشت

استاندارخراسان رضوی:باید موانع حرکتهای مردمی برای توسعه کشور را برداشت
خراسان رضوی- استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تسهیل کار مردم توسط دستگاه‌های حاکمیتی گفت: باید موانع پیش پای حرکتهای مردمی برای توسعه کشور را برداشت.
قلم | qalamna.ir :

یعقوبعلی نظری در مراسم بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس در جوار آرامگاه آن شهید در کاشمر طی سخنانی  با اشاره  اهمیت نقش مردم در اداره امور کشور گفت: باید همانند دوران دفاع مقدس در همه بخش‌ها از مشارکت مردم بهره جست.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های حاکمیتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا موانع پیش رو را برطرف کنند و کار مردم تسهیل و روان شود 

استاندار خراسان رضوی گفت: نقش دولت و دستگاه‌های اجرایی در همه بخش‌ها حمایتی است لذا تلاش می شود موانع را از جلوی پای حرکت‌های مردمی برداشته و امور را تسهیل کنیم. 

نظری با تاکید بر لزوم انجام حرکت‌های مردمی در خراسان رضوی به ویژه منطقه ترشیز که از استعداد بالایی برخوردار است از رییس مجلس شورای اسلامی خواست  با تصویب قوانین خوب و حذف قوانین مزاحم ،حرکت‌های مردمی و حاکمیتی را در بستر قوانین خوب حمایت و مشکلات مردم را کاهش دهند. 

وی به ظرفیت‌های معنوی بسیار خوب خراسان رضوی اشاره و ابراز امیدواری کرد که بتوان الگوهای عملی خوبی را برای حل تمام مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارائه داد.

امام جمعه کاشمر هم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به جایگاه والای شهید مدرس گفت: این شهید بزرگوار در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای همه ما الگوست.

حجت الاسلام جواد طاهری با بیان این که کاشمر دومین شهر زیارتی خراسان رضوی و چهارمین شهر زیارتی کشور است افزود: کاشمر به خاطر شهید مدرس و زیارتگاه ها و شهدایی که دارد شهری زنده است.

وی با اشاره به این که هویت کاشمر ولایتمداری و دینداری است ادامه داد: باید وجود آرامگاه  شهید مدرس را مغتنم شمرد و تلاش کرد با الگو قرار دادن وی در دفاع از دین و وطن توفیق یابیم.

امام جمعه کاشمر گفت: فرصت را غنیمت شمرده و از مسئولان درخواست می کنم نسبت به رفع مشکل کلیدی معیشت مردم برنامه ریزی کنند به عنوان مثال مسیر سه راهی شادمهر تا انابد و دهها روستای قرار گرفته در این مسیر قتلگاه مردم و شهرستان های همجواری شده است که از این مسیر استفاده می کنند و مطالبه مردم دو بانده شدن این مسیر است. 

رونمایی از پوستر فراخوان ملی داستان‌نویسی با موضوع شهید آیت‌الله مدرس در حوزه کودک و نوجوان، برپایی کارگاه زنده خوشنویسی و نقاشی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی با موضوع گل‌واژه‌های ماندگار، افتتاح شعبه دارالقرآن‌کریم آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های هشتادمین سالروز شهادت آیت الله مدرس در کاشمر بود.

آیت الله مدرس نماینده آزادی خواه و مردمی دوارن قاجار و پهلوی اول روز دهم آذر سال ۱۳۱۶ هجری شمسی در حالی که به کاشمر تبعید شده بود با دستور رضا شاه توسط جلادان رژیم پهلوی به شهادت رسید. 

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.