stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 405082
  • 07 آذر 1400 - 2:03
2

بازدید معاون مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی کشور از پارک سلامت روان حاجات شیراز

بازدید معاون مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی کشور از پارک سلامت روان حاجات شیراز
فارس_ رویکرد علمی حاکم بر پارک سلامت روان حاجات و رویکرد درمان سیستمی با استفاده از تجربیات داخل و خارج از کشور گامی موثر به سوی ارائه خدمات تخصصی و به روز در این مجموعه است.
قلم | qalamna.ir :

در حاشیه بازدید معاون مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی کشور از مجموعه، دکتر وحیدی نیا از اقدامات تخصصی و به روز پارک سلامت روان از مدیریت پارک و پرسنل خدوم این مجموعه تقدیر و پارک سلامت روان حاجات را الگویی برای سراسر کشور دانستند و نتیجه اعتماد صحیح و بجا به بخش خصوصی را گامی برای تحقق ارائه خدمات تخصصی و کیفی دانست.

در این بازدید که هوشیار معاون امور توسعه پیشگیری فارس و دکتر محسنی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز حضور داشتند از قسمت های مختلف پارک بازدید و بر ادامه خدمات تخصصی این مجموعه تاکید شد.

بهمن حاجات‌نیا با بیان اینکه به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور دست کم یک چهارم جمعیت ایران به حداقل یک اختلال روانی مبتلا هستند، گفت: عددی چشمگیر که مبارزه با آن جز با مداخله سریع متخصصان روان شناسی امکان پذیر نیست ولی متاسفانه این مهم هر چه بیشتر نادیده گرفته شده است.

او تفکر زمینه‌ای برای برنامه ریزی و شکل گیری پارک سلامت روان را مباحث گفته شده اعلام و خاطرنشان کرد که این نخستن پارک سلامت ایران به شمار می‌رود که در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار در شیراز راه اندازی شده است.

حاجات نیا با اشاره به اینکه در این پارک، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و آسیب دیدگان آن توامان دنبال می‌شود، اشتغال را از رویکردهای این پارک اعلام و اضافه کرد: این مرکز هم اکنون با ۱۱۰ نیروی متخصص در حال فعالیت است و با تکمیل زیرساخت ها، شمار نیروهای آن به بالغ بر ۴۵۰ نفر می رسد و هم اکنون نیز بالغ بر ۷۵۰ توانخواه را به صورت شبانه روزی زیر پوشش دارد .

وی با بیان اینکه این پارک نه تنها تلاش می کند خدمات روان شناختی گسترده ای به مردم عادی و بیماران ارائه کند بلکه در پی این است که با توسعه دانش روان شناسی و بومی سازی آن، گامی بنیادین در سلامت روان آحاد جامعه بردارد و به سهم خود از آسیب های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انتظامی بکاهد.

حاجات نیا با اشاره به رویکرد علمی حاکم بر پارک سلامت روان، رویکرد درمان سیستمی است، افزود: از این رو تلاش می شود با کنار هم گذاشتن همه عوامل موثر و کارا نظام های زیستی، روان شناختی و اجتماعی و حتی معنوی، زمینه ای فراهم کند تا نه تنها توانخواهان این مجموعه از سلامت روان شناختی مناسبی بهره مند گردند، بلکه این پارک مدعی است می توان با استفاده از تجربه های به دست آمده و به کارگیری آنها در سطحی کلان تر نسبت به بهبود وضع موجود کمک کند.

مدیرعامل پارک سلامت روان شیراز راه اندازی اولین پارک موزه مشاهیر روانشناسی جهان را از برنامه های آتی اعلام کرد.

حاجات نیا یادآور شد که از نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست، افراد دارای معلولیت ذهنی دختر و پسر و معتادان متجاهر در بخش‌های مختلف و مجزای این مرکز نگهداری و درمان می‌شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.