stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 404735
  • 04 آذر 1400 - 12:35
1
شهردار همدان تاکید کرد:

تقاطع شهید سردار همدانی و پارکینگ آقاجانی‌بیگ دارای مشکلات فنی

تقاطع شهید سردار همدانی و پارکینگ آقاجانی‌بیگ دارای مشکلات فنی
همدان- قلمنا- شهردار همدان گفت: پروژه‌های تقاطع شهید سردار همدانی و پارکینگ آقاجانی‌بیگ دارای مشکلات فنی هستند که امیدواریم بزودی مشکلات این پروژه‌های شهری مرتفع شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم، سید مسعود حسینی در سی‌ونهمین صحن شورای اسلامی شهر همدان به ارائه گزارش اجمالی با محوریت تسریع در روند پروژه‌های نیمه‌تمام پرداخت و اظهار کرد: اولویت برنامه‌ریزی شهرداری، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در راستای رفع دغدغه مردم و اعضای شورای شهر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار در شهرداری نسبت به تعیین‌تکلیف تقاطع‌های غیرهمسطح غدیر و شهید سردار همدانی و پارکینگ آقاجانی‌بیگ و همچنین اصلاح زمان صدور نقشه پروانه ساختمانی اقدام کرده‌ایم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه به صورت هفتگی اعتبار به پل غدیر تزریق می‌شود و نصب تابلو روزشمار هم لحاظ خواهد شد؛ گفت: پروژه‌های تقاطع شهید سردار همدانی و پارکینگ آقاجانی‌بیگ دارای مشکلات فنی هستند که امیدواریم بزودی مشکلات این پروژه‌های شهری مرتفع شود.

وی در ادامه این صحبت‌ها خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی اقداماتی مدنظر قرار دارد که امیدواریم تسری یابد.
رفع مشکلات مدیریت‌شهری با تفکر جریان انقلابی امکان‌پذیر است

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر همدان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک به بسیجیانی که دل در گرو امتداد و بقای خط جریانی آرمان‌های انقلاب دارند؛ ابراز امیدواری کرد همفکری‌های مسئولان استان به‌ویژه فرمانداری همدان با مدیریت‌شهری همدان تداوم پیدا کند.

مهدی حیدری افزود: خوشبختانه تعدادی از خبرگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت و متخصصان شهر در پارلمان شهری گردهم آمده‌اند و باید بپذیریم که سرنوشت این جریان، جدا از هم نیست.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر انقلابی‌گری و ایستادگی بر اصول و مواضع معادل تندروی است، پس من تندرو هستم.» معتقد است: ضرورت جاری بودن تفکر جریان انقلابی به‌مثابه نگاه قبیله‌ای نیست؛ از این‌رو باید بر اصول، ارزش‌ها، آرمان‌های انقلابی و قوانین ساری و جاری به‌صورت ثابت‌قدم گام برداریم و پافشاری کنیم.

حیدری ادامه داد: اگر فرماندار به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان و ما به‌عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری قصد داریم بر موازین قانونی، اعتقادی و آرمانی خود ایستادگی کنیم، نیاز به هم‌افزایی وجود دارد.

وی اظهار کرد: تمامی شخصیت‌های حقوقی و قانونی نظام باید در برابر یک مسیر غیرقانونی، غلط مصطلح و ضد ارزشی، ایستادگی کنند و برای این مقابله، هزینه پرداخت کنند که طبعاً مخالفت‌های شدیدی نیز همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان عنوان کرد: طبیعتاً برای اصلاح ساختاری که لازمه احیای سرمایه اجتماعی بوده و اصلاح عملکردهایی که لازمه احیای امید مردم به نظام در برش شهری، استانی و کشوری لازم است، باید دست به جراحی‌های بزرگ بزنیم؛ از این‌رو می‌طلبد همدل، همراه و هم‌دغدغه باشیم.

حیدری با اشاره به ورود شورای ششم در حوزه پرونده‌ها و پروژه‌هایی که نیاز به اصلاح دارند، اما انتقاداتی بر مسیر کار وجود دارد؛ گفت: می‌توانیم مشکلات مدیریت‌شهری را با همدلی و دلسوزی مبتنی بر تفکر جریان انقلابی، نه حزبی و قبیله‌ای، مرتفع کنیم.

سند توانمندسازی شهر همدان بروزرسانی شود

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: همفکری شورای شهر و فرمانداری به‌منظور یاری مدیریت‌شهری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این‌رو انتظار می‌رود گفتمان و مباحث نظری به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای پیشبرد شهر لحاظ شود.

مرتضی کرباسیان با اشاره به اظهارنظر برخی شاطران و کارگران نانوایی‌ها طی مراجعه به شورای شهر، بیان کرد: این قشر معتقدند با توجه به اینکه نرخ دستمزد کارگر بر اساس قانون کار و تمامی هزینه‌های روزمره در طول سال بروزرسانی می‌شود، انتظار می‌رود نرخ نان هم افزایش داشته باشد تا ضمن تعیین‌تکلیف وضعیت خود و پخت نان باکیفیت، مشکلات معیشتی آنها هم تا حدودی برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند توانمندسازی سال ۱۳۸۳ همزمان با سفر مقام معظم رهبری برای ۵ محله کم‌برخودار شهر، افزود: علی‌رغم اینکه تشکیل جلسات ماهیانه فرمانداری برای مناطق کم‌برخوردار با حضور مسئولان تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و فرهنگی ضرورت دارد، این سند بالادستی باید بروزسانی شود.

کرباسیان با تأکید بر اینکه نیازهای اساسی مردم به‌ویژه ساکنان مناطق کم‌برخوردار باید پیگیری شود؛ اظهار کرد: همواره نظرها بر این است که از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بودجه مورد نیاز وجود ندارد؛ اما باید کمیته کارشناسی به‌منظور تدوین برنامه زمان‌بندی اجرایی ۴ ساله اجرایی داشته باشیم و تمامی مباحث را با مردم در میان بگذاریم، زیرا عدم تحقق وعده‌ها نیز بازتاب اجتماعی خوبی را به‌دنبال نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر همدان عنوان کرد: فرمانداری همدان باید بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری، هماهنگی ایجاد کند.

کرباسیان با تأکید بر اینکه گاهاً شاهد فقر فرهنگی یا تعدد فرهنگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار هستیم؛ گفت: طرح‌های مختلفی از سوی ارگان‌های مختلف مطرح و اجرا می‌شود که بعضاً آسیب‌های اجتماعی مورد نظر خود را به دنبال خواهد داشت؛ از این‌رو هماهنگی تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی با محوریت فرمانداری همدان ضرورت دارد.

وی همچنین تأکید کرد: روحیه کار جمعی و جامعه‌نگر از ملزومات اساسی مدیریتی است که این امر باید در رأس امور تمامی مدیران شهری و مسئولان استان و کشور قرار گیرد تا باری از دوش مردم برداشته شود.

ضرورت جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های همدان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رودخانه‌ها، ظرفیت و سرمایه‌های مهم طبیعی و گردشگری محسوب می‌شود، گفت: با ادامه این روند، پوشش رودخانه‌ها در شهر همدان و ریختن فاضلاب در رودخانه‌ها، ضمن آسیب به بهداشت عمومی، در صورت یک بارش سیل‌آسا می‌تواند بحران جدی برای شهر ایجاد کند. از سوی دیگر پوشش رودخانه‌ها هم موجب ایجاد محدودیت در لایروبی آنها نیز خواهد شد.

سعید حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در شهر همدان است؛ اضافه کرد: انتظار می‌رود با همکاری مسئولان مربوطه از جمله نمایندگان مجلس، فرمانداری، شهرداری، آبفا و دیگر دستگاه‌های اجرایی، فرآیند جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها آغاز شود.

وی همچنین از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات به مردم این شهر جداسازی فاضلاب از آب رودخانه‌هاست که در حال حاضر اقداماتی برای این امر صورت گرفته، اما اجرای طرح آن نیازمند منابع مالی است.

در ادامه، عضو شورای شهر همدان نیز تأکید کرد: عملکرد هیأت تطبیق فرمانداری همدان در کشور بی‌نظیر بوده که این مهم در صورت دریافت درصد تأییدیه‌های مصوبات شوراها از وزارت کشور مبرهن است.

حمید بادامی‌نجات در پایان، تصریح کرد: مصوبات در این کمیته به‌دور از منافع شخصی، عمدتاً بر اساس قوانین، تطبیق داده می‌شود که اگر ایرادی هم وارد باشد، ابهام گرفته می‌شود تا برطرف شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.