stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 404449
  • 02 آذر 1400 - 17:07
1

میزبانی سیزم، اقتدار ایران را در عرصه بین‌المللی نشان داد

میزبانی سیزم، اقتدار ایران را در عرصه بین‌المللی نشان داد
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری پلیس، سردار «محمد شرفی» در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان، ضمن ابراز خرسندی از نایب قهرمانی کشتی ایران در رشته آزاد، و با بیان اینکه تیم کشتی ایران با کسب ۲۱۰ امتیاز در رشته «آزاد» مسابقات سیزم نایب قهرمان شد، گفت: تیم روسیه با ۲۱۵ امتیاز عنوان قهرمانی و ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز به مقام سوم رسید.

وی یادآور شد: در سال ۲۰۲۱ در سیزم بنا به پیشنهاد کمیته کشتی قرار شد ایران میزبانی مسابقات را در سال ۱۴۰۰ بر عهده گیرد.

رئیس هیات کشتی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به لحاظ زیر ساخت های انسانی، ورزشی و اماکنی که در نیروهای مسلح وجود دارد باعث شد که میزبانی مسابقات مورد موافقت مقامات ذیربط قرار گرفت، تصریح کرد: این  افتخار نصیب نیروی انتظامی شد که میزبان و برگزار کننده این دوره از مسابقات را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: تا این لحظه تمام برنامه ریزی ها به نحو احسن انجام شده و میزبانی به گونه ای بوده که موجب رضایت خاطر همه تیم های شرکت کننده از سراسر جهان در این دوره از مسابقات شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بیش از ۳۶ کشور اعلام آمادگی کرده بودند که در این مسابقات حضور پیدا کنند، گفت: ولی بعضی از کشورها به دلیل شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشورشان نتوانستند در این دوره از مسابقات حضور یابند.

وی ابراز داشت: کشتی گیران چند کشور مانند روسیه، ایران، ارمنستان و الجزایر انصافا در این دوره از رقابت ها خوب درخشیدند و در این دوره از مسابقات حدود ۲۰ کشتی گیر  دارای مقام های جهانی و المپیکی بودند و این موضوع نشاندهنده سطح بالای مسابقات از نظر کیفی است.

سردار شرفی با تصریح اینکه تیم کشتی نیروهای مسلح ایران در رشته آزاد با کسب ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافت، گفت: این دوره از رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان در روزهای یکشنبه و دوشنبه با حضور ۱۴ تیم در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: تیم کشتی نظامیان روسیه با ۲۱۵ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، تیم کشتی نیروهای مسلح ایران کسب ۲۱۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کشتی نظامیان ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز به مقام سوم رسید.

رئیس هیات کشتی نیروهای مسلح تاکید کرد: کشتی گیران ایرانی نیز انصافا تا این لحظه از مسابقات مردانه به مبارزه پرداختند و موفق شدند امتیازات بسیار خوبی کسب کنند که این موضوع موجب شادکامی مردم عزیز میهن اسلامی مان شده و از این بابت خدا را شاکریم.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: در دوره قبلی این مسابقات در کشور چین به دلیل شرایط و محدودیت های کرونایی حدود ۱۰ کشور حضور داشتند که الحمدلله شرایط کرونا بهتر شده و همه آرزوی چنین روزهایی را داشتیم که با بهبود شرایط ورزشکاران در رقابت های بین المللی حاضر شوند.

رئیس هیات کشتی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ کشور در این دوره از مسابقات در ۲ رشته آزاد و فرنگی به رقابت می پردازند، عنوان داشت: کشتی ها در وهله نخست رقابت ها در رشته آزاد اجرا شد و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز این رقابت ها در رشته فرنگی ادامه دارد.

سردار شرفی خاطر نشان کرد: من به نوبه خودم از همه دست اندرکاران و عوامل شرکت کننده که ما را صمیمانه یاری کردند تشکر و قدردانی می کنیم چرا که برگزاری کیفی این مسابقات موجب نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی شده است.

میزبانی از سیزم، اقتدار ایران را در عرصه بین‌المللی نشان داد

رده بندی انفرادی و تیمی مسابقات

۵۷ کیلوگرم: ۱- عظمت توسکایف (روسیه) ۲- احمد محمدنژاد جوان (ایران) ۳- مانوئل خندزردزیان (ارمنستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱- ناچین مونگوش (روسیه) ۲- محمدباقر یخکشی (ایران) ۳- هاروتیون مانوکیان (ارمنستان) و عبدالحاک خرباجی (الجزایر)

۶۵ کیلوگرم: ۱- مرتضی قیاسی (ایران) ۲- آرتور بادتیف (روسیه) ۳- احمد دارکی (سوریه)

۷۰ کیلوگرم: ۱- آرمان آندرسیان (ارمنستان) ۲- ناچین کولار (روسیه) ۳- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران) و هایتهم دخلاوی (تونس)

۷۴ کیلوگرم: ۱- ماگومد قربان علی اف (روسیه) ۲- فریبرز بابایی (ایران) ۳- منیو یاریبکیان (ارمنستان) و کامیل ریبیسکی (لهستان)

۷۹ کیلوگرم: ۱- بهمن تیموری (ایران) ۲- هرایر علیخانیان (ارمنستان) ۳- داوید بیتانوف (روسیه)

۸۶ کیلوگرم: ۱- آرتور نایفونوف (روسیه) ۲- مهر مارکوسیان (ارمنستان) ۳- هادی وفایی پور (ایران) و  مهدفدالدین آلوستا (سوریه)

۹۲ کیلوگرم: ۱- ولادیسلاو والیف (روسیه) ۲- محمدحسین میرباغبان (ایران) ۳- هوانس مخیتاریان (ارمنستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمدیان (ایران) ۲- اریک ژیوئف (روسیه) ۳- رادوسلاو باران (لهستان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- یداله محبی (ایران) ۲- روبرت باران (لهستان) ۳- آلان خوگایف (روسیه) و لیووا گئورگیان (ارمنستان)

رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۲۱۵ امتیاز ۲- ایران ۲۱۰ امتیاز ۳- ارمنستان ۱۴۰ امتیاز ۴- سریلانکا ۹۴ امتیاز ۵- سوریه ۶۹ امتیاز ۶- لهستان ۵۹ امتیاز

جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۲۹ آبان تا ۴ آذر ماه میزبان سی وپنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان(سیزم) است.

این مسابقات با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح و به میزبانی نیروی انتظامی برگزار می شود و بعد از المپیک، ورزش نظامیان جهان دومین رویداد بزرگ جهانی است که ۱۴۰ کشور عضو سازمان بین المللی(سیزم) در آن حضور دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.