stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 403357
  • 25 آبان 1400 - 17:51
5
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تاکید کرد:

ضرورت تخصصی شدن مشاوره در محاکم خانواده، اطفال و نوجوانان استان همدان

ضرورت تخصصی شدن مشاوره در محاکم خانواده، اطفال و نوجوانان استان همدان
همدان- قلمنا- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر ضرورت تخصصی شدن فرآیند مشاوره در محاکم خانواده و محاکم اطفال و نوجوانان تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، عباس نجفی در چهارمین جلسه نشست‌های شورای مشورتی نظام مشاوره خانواده و مشاوره محاکم اطفال و نوجوانان به ضرورت تخصصی شدن فرآیند مشاوره در محاکم خانواده و محاکم اطفال و نوجوانان تاکید و خواستار تلاش مضاعف در ارائه مشاوره به اطفال و نوجوانانی که در وضعیت مخاطره آمیز قرار گرفته اند، شد.

وی با بیان اینکه بایستی در مسیر مشاوره، افزایش تاب‌آوری زوجین در برخورد و مواجه با مشکلات رویکرد موثر و فعالی در پیش گرفته شود، گفت: هم چنین، اهتمام حداکثری خویش را معمول که زوجین دچار کمترین آسیب شوند.

سازمان بهزیستی نسبت به نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد موسسات مشاوره موضوع سامانه تصمیم اقدام نمایند

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با تاکید بر این موضوع ادامه داد: بدین سان، باید اعضای حقوقی شورای مشورتی همانند سازمان بهزیستی نسبت به نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد موسسات مشاوره موضوع سامانه تصمیم اقدام نمایند.

نجفی، در ادامه صحبت های خود رعایت تعارفه ابلاغی حق‌المشاوره و استفاده از مشاورین مجرب و کارآزموده در فرایند مشاوره را مولفه مهمی در ایجاد مصالحه دانست و اظهار کرد:‌ خوشبختانه در سطح مرکز استان و حوزه های قضایی تابعه روند استفاده از نظریات مشاوران در محاکم اطفال و نوجوانان توسعه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قضات محترم محاکم اطفال و نوجوانان در آراء صادره از نظریات مشورتی مشاورین استفاده کرده و همین امر باعث شد تا به نحو چشم‌گیری در آراء صادره پیرامون تعیین مجازات اطفال و نوجوانان بزهکار با استفاده از تأسیسات مهم حقوقی همچون مجازات‌های جایگزین حبس و تعلیق و تعویق صدور حکم عدالت ترمیمی پیاده شود.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در پایان، خاطر نشان کرد: استفاده از نظر مشاورین محاکم اطفال و نوجوانان زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی فراهم و در اصلاح برهکاران موثر واقع شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.