stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 402893
  • 23 آبان 1400 - 18:58
1
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

انجام ۵۳ هزار کدورت‌سنجی آب همدان/ مطلوبیت میکروبی ۱۰۰ درصدی آب همدان

انجام ۵۳ هزار کدورت‌سنجی آب همدان/ مطلوبیت میکروبی ۱۰۰ درصدی آب همدان
همدان- قلمنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مطلوبیت میکروبی صد درصدی آب شرب در مناطق شهری استان و مطلوبیت 97 درصدی همین شاخص در مناطق روستایی استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور تامین کیفیت آب شرب استان اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز پایش و نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب استان، مطلوبیت میکروبی آب شرب در مناطق شهری صد درصد و در مناطق روستایی ۹۷ درصد است.

وی ادامه داد: در راستای تامین کیفیت آب، در حال حاضر مطلوبیت کلرسنجی در مناطق شهری ۹۹.۹۸ درصد و در مناطق روستایی استان ۸۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه، با تاکید بر اینکه کیفیت از مولفه‌های حائز اهمیت این شرکت در امر خدمت‌رسانی است گفت: آب شرب توزیعی در شهرهای مختلف استان از با کیفیت‌ترین نمونه‌ها در کشور به شمار می‌رود.

وی با اذعان به اینکه مرکز پایش و نظارت بر بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان، کیفیت آب را از منابع تامین تا نقطه مصرف به طور مستمر تحت کنترل  دارد عنوان کرد: بر اساس آخرین استانداردهای ابلاغی، از ابتدای سال جاری ۵۳ هزار و ۱۲ مورد آزمون کدورت‌سنجی و ۱۰ هزار و ۴۱۲ مورد آزمون میکروبی و هتروتروف در مناطق شهری و روستایی استان انجام شد.

حسینی‌بیدار افزود: علاوه بر نمونه‌برداری‌های انجام شده توسط کارشناسان آزمایشگاه‌ها در سطح گسترده، سامانه سنجش لحظه‌ای آنلاین نیز به صورت اتوماتیک و مستمر نسبت به کنترل کیفیت آب خروجی مخازن و تصفیه‌خانه‌ها اقدام می‌کند.

وی در این راستا، با اشاره به مجموعه آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی انجام شده در مناطق شهری و روستایی استان، یادآور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ پارامتر در زمینه آنالیز شیمیایی و فیزیکی مورد ارزیابی قرار گرفت و مجموع کلرسنجی‌های انجام شده در مناطق شهری و روستایی ۲۷۰ هزار و ۷۹۱ مورد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان از خریداری و نصب ۱۰۹ دستگاه آب ژاول در مناطق روستایی و حذف سامانه‌های گازی و فرسوده مایعی در هشت ماه امسال  خبر داد و گفت: در حال حاضر خریداری، نصب و جایگزینی ۳۰۰ دستگاه آب ژاول دیگر نیز در دستور کار است که با جایگزینی این دستگاه‌ها، ایمن‌سازی و به‌روز رسانی دستگاه‌های گازی و فرسوده محقق خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.