stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 401050
  • 13 آبان 1400 - 12:40
0
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

شأن مردم استان بیش از تلاش های ما بود

شأن مردم استان بیش از تلاش های ما بود
اصفهان_ رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه شأن مردم استان بیش از تلاش های ما بوده است، گفت: تلاش زیادی جهت اجرای عدالت و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی برای تامین امنیت داشتم که قطعا شایسته این جایگاه نبودم و به خاطر سهل انگاری هایی که بوده یا توانمان بیش از این نبوده، عذرخواهی می‌کنم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلمنا، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، پنجشنبه،  ۱۳ آبان ماه، در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان، گفت: برخی از بخش‌های هر جامعه، رکنی از آن هستند و این آرامشی که بر جامعه حاکم است به دلیل نقشی است که این بخش‌ها در آن ایفا می‌کنند. اگر امروز در جامعه، امنیت را به عنوان موضوعی سرآمد همگان قبول دارند، حاصل تلاش‌های شبانه روزی بخش‌های مختلف از جمله دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و افرادی است که در این زمینه پاسداری می کنند تا مردم طعم شیرین  امنیت را حس کنند.

دستگاه قضا، لنگرگاه امنیت جامعه است

عباس مقتدایی با بیان اینکه با توجه به ویژگی‌های خاص استان اصفهان، دادگستری از اهمیت بیشتر و جایگاه مهم‌تری برخوردار است، دستگاه قضا را لنگرگاه امنیت جامعه دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای اعلام شکایت باعث شود که تخلف و ظلم کمتری صورت بگیرد، نشان دهنده آن است که جامعه لنگرگاه لازم را به خوبی دارد، حتی اگر به صورت مقطعی دارای مشکلاتی شود.

او گفت: سال‌هاست محیط زیست اصفهان مورد بی مهری قرار گرفته و بخشی از ظلمی که به طبیعت این منطقه شده باید با توجه بیشتری توسط مجموعه دادگستری بررسی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: دادگستری نه تنها به عنوان بخشی از یک قوه، بلکه به عنوان بستری برای حرکت سالم سایر بخش‌ها باید فعالیت خود را ساماندهی کند.

مقتدایی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی است و بالاترین آمار تعاونی در کشور به استان اصفهان تعلق دارد، گفت: همه اینها یعنی ارتباطات بین مردم با یکدیگر. او با بیان اینکه به دلیل وجود بیشترین میزان دامداری‌ها در بخش تولید، بخش‌های عمده مربوط به ساخت ساز، راه و حمل و نقل اصفهان قطب کشور است، تصریح کرد: بخشی از موانع مختلف در این استان ایجاد شده و کارهای حقوقی کشور در این استان شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: بنابراین اگر نظم و انضباط در رسیدگی به شکایات در دادگستری اصفهان در حد بالاتری انجام شود، به کل کشور  کمک شده و به عنوان استانی پیشرو چنین توقعی از دادگستری داریم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به محیط زیست اصفهان سال هاست بی مهری شده، افزود: بخشی از ظلمی که به طبیعت این منطقه شده باید توسط مجموعه دادگستری به شکل بیشتری رسیدگی شود، همانطور که در زمان دادستانی آقای حبیبی در اصفهان، مشعل‌های مازوت سوز پلمب شد که بخشی اقدامات دادگستری برای جلوگیری از ظلم به جان بوده است.

او  با بیان اینکه حجم مراجعات مردم به دادگستری اصفهان بسیار زیاد است که از یک طرف نشان دهنده اعتماد ویژه مردم به دادگستری و از طرفی دیگر نشان دهنده اهمیت سطح رسیدگی بیشتر به شکایات است، خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش و امنیت بیشتر برای رونق تولید، خلق ثروت در جامعه و جلوگیری از تعدی ها از دیگر مواردی است که دادگستری می تواند به انجام آن کمک کند. مقتدایی با اشاره به لایه لایه و چند بعدی بودن شهر اصفهان و پیچیدگی های آن اظهار امیدواری کرد که رئیس کل جدید دادگستری استان بتواند مانند رئیس قبلی پیگیری های قضایی را به خوبی انجام دهد و به انتظارات مردم پاسخ داده شود.

شأن مردم استان بیش از تلاش های ما بود

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان که امروز، پنجشنبه، ۱۳ آبان ماه برگزار شد، گفت: امروز در واقع جلسه عذرخواهی من است که سه دهه در استان اصفهان مسئولیت‌های مختلفی را در دستگاه قضایی بر عهده داشتم. محمدرضا حبیبی با بیان اینکه شأن مردم استان بیش از تلاش های ما بوده است، اظهار کرد: تلاش زیادی جهت اجرای عدالت و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی برای تامین امنیت داشتم که قطعا شایسته این جایگاه نبودم و به خاطر سهل انگاری هایی که بوده یا توانمان بیش از این نبوده، عذرخواهی می‌کنم.

او با بیان اینکه بحث نظام است و همه هرکجا که باشیم سرباز نظام هستیم، ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان و کارکنان دستگاه قضایی در استان همچون گذشته نهایت همکاری را با رئیس کل جدید دادگستری استان داشته باشند.

او با بیان اینکه یکی از معضلات مهم اصفهان آلودگی مستمر هوای این کلانشهر و چند شهرستان پرجمعیت چسبیده به مرکز استان است افزود: تعداد روزهای هوای ناسالم اصفهان بسیار بیشتر از هوای پاک است بخصوص در این فصل که هوا سردتر است. حبیبی ادامه داد: زمانی که دادستان اصفهان بودم از مرکز بهداشت و محیط زیست گزارشی دریافت کردم که در نیروگاه غرب اصفهان روزانه سهم قابل توجهی از مازوت باعث آلودگی هوای اصفهان می شود که وقتی دیدیم با پیگیری و اخطار مهلت کار حل نشد، مشعل های نیروگاه را پلمب کردیم و تا امروز هم با همکاری مسئولان قسمت های مختلف مانع باز شدن آنها شدیم؛ چون موضوع سلامت میلیون ها انسان‌هاست.

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه در جهت جلوگیری از توسعه مراکز تولیدی با آلودگی بالا اقدامات خوبی در استان صورت گرفت ، گفت: در دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت المال و حفظ سلامتی مردم سال‌ها ایستادگی کرده ایم.

حبیبی به خشکی مستمر رودخانه زاینده رود و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: در دوران های مختلف بی تدبیری متولیان امر از مرکز، رودخانه زاینده رود را به این روز انداخت. طی این مدت و در جلسات مختلف، ضمن اعلام برادری با همه استان‌های همجوار، بر حقابه ای که هم شرعی است و هم در قانون به آن تصریح شده تاکید داشتیم و دولت ها می توانستند موضوع را در بودجه های سنواتی ببینند که متاسفانه هنوز اتفاقی نیفتاده است. او با بیان اینکه در بحث تأمین منابع جدید می شد با گفتگو با استان های همجوار اقدامی صورت داد اما چون محوریت آن باید در مرکز کشور باشد، افزود: در این زمینه مکاتبات و تلاش‌های زیادی کردیم اما به نتیجه نرسید.

او در رابطه با اراضی و جلوگیری از تعدی به اموال عمومی، تاکید کرد: در این سال ها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در شورای حفظ حقوق بیت المال سوابق آن موجود است. تنها در یک مصداق که به تازگی اتفاق افتاد، قریب به ۴۰ هزار هکتار اراضی مرغوب در استان با ارزش بیش از دوهزار میلیارد تومان بود که در آستانه حیف و میل شدن بود که با پیگیری باز پس گرفته و از ابطال سند دولت جلوگیری شد و امثال این موارد را در اصفهان فراوان داشتیم.

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با  بیان اینکه وقتی مسئولیت دادگستری استان را به عهده گرفتم اصفهان جزو سه استان بحرانی از لحاظ موجودی دادگاه های تجدیدنظر بود، افزود: با بررسی های صورت گرفته دیدیم حدود ۱۶ هزار پرونده موجودی داشتیم که تلاش کردیم با ایجاد وفاق و همدلی این بحران را حل کنیم.

حبیبی با بیان اینکه به نیازهای اولیه کارکنان قضایی و اداری در دادگستری استان توجهی نشده بود و همکاران در فضایی نامطلوب به امور رسیدگی می کردند، گفت: در این مدت شش،هفت مجتمع بزرگ در قالب اداره و … راه اندازی شد و در حال حاضر مشکل فضای نامطلوب در هیچ مجتمعی یافت نمی شود. واحد اجرای احکام تنها جایی است که باقی مانده و تا یک ماه آینده این واحد نیز می تواند به ساختمان جدید منتقل شود که همین کارها باعث ایجاد انگیزه در میان همکاران شد.

او به فعال شدن ۱۰ شعبه تجدیدنظر و بیش از ۲۰ شعبه در دادگاه های بدوی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۴ شعبه تجدیدنظر در کاشان مستقر شد که بار مرکز استان را کم کرد و امروز با تلاش و همت شبانه روزی همکاران، موجودی پرونده های تجدید نظر از ۱۶ هزار به ۶ هزار و اندی رسیده است.

رئیس کل سابق دادگستری استان به پروژه عظیم ساختمان دادگستری اصفهان با مساحت نزدیک به ۴۰هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: اگر این پروژه به اتمام برسد بزرگترین ساختمان قوه قضائیه خواهد بود که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود کمبود اعتبارات امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه در شوراهای حل اختلاف اقدامات خوبی صورت گرفته است، به رتبه های برتر استان در شورای حل اختلاف کشور اشاره کرد و افزود: طی دوسال رتبه های اول تا چهارم را داریم. حبیبی به اقداماتی که در حوزه های فناوری صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: از ۸۹ درصد ابلاغ الکترونیک، امروز به۵/۹۵ردرصد رسیده ایم و در سال ۵/۴ میلیون ابلاغ الکترونیکی در استان انجام می‌دهیم.

رئیس کل سابق دادگستری استان در پایان با بیان اینکه در حوزه زندان‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است، تاکید کرد: زمانی که دادستان بودم، امام جمعه اصفهان از خیران برای کمک به زندانیان دعوت کرد که نتایج خوبی داشت. همچنین هر سال تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان با کمک مردم و خیران در ماه مبارک رمضان و طی برنامه یک شهر، یک ضیافت آزاد می‌شوند.

جایگاه قاضی بسیار جایگاه و پر مخاطره و خاصی است

استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه اهمیت دستگاه قضایی بر همه روشن و مبرهن است، گفت: جایگاه قاضی بسیار جایگاه و پر مخاطره و خاصی است که در جمهوری اسلامی با حضور بزرگان مسیر ویژه‌ای را طی کرده و همه جای کشور پر از قضات شریفی است که پای استقرار عدالت که زینت همه حکومت‌هاست ایستاده‌اند.

سیدرضا مرتضوی افزود: امیدواریم رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان با حرکت منسجم تر و قوی تر در مسیر تحقق عدالت گام بردارد.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص داشتن ساز و کارهای روشن برای سیاست‌های کشور، تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام می تواند به حل بحران زیست محیطی، آب و معیشت به استان کمک کند. امروز اگر در مسیر سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب تبیین می فرمایند عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مرتضوی بر تسریع در روند صدور احکام در دادگستری تاکید کرد و گفت: درست است که فرایندهای رسیدگی به پرونده‌های قضایی و ورود عالمانه چاره ای جز دقت و صرف وقت نمی گذارد، اما اگر ممارست و تلاش و توجه ویژه ای شود اتفاقات خوبی به دنبال دارد و روند رسیدگی به پرونده‌هایی مثل برخورد با مفاسد اقتصادی تسریع می‌شود. او با تاکید بر ارتباط با مردم افزود: الکترونیکی کردن کارها در دستگاه قضا کار را برای مردم راحت تر کرده و اگر تکان اندکی به آن بدهیم اتفاقات شیرین تری خواهد افتاد.

استاندار اصفهان همچنین خواستار تعامل و همکاری رئیس کل جدید دادگستری استان با شورای تامین و همه دستگاه‌های اجرایی و نظامی و انتظامی در استان شد و گفت: حضور و ارتباط با مردم و ایجاد احساس قرابت در مردم با دستگاه قضائی موضوع مهم دیگری است که امیدوارم در دستور کار رئیس دادگستری استان قرار گیرد.

او در پایان کار پرتلاش و نتیجه بخش برای رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان آرزو کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار سارا حفیظی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.