stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 398779
  • 29 مهر 1400 - 12:15
1

سردار رحیمی: مسیر بازپروری معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ اشتباه است

سردار رحیمی: مسیر بازپروری معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ اشتباه است
قلم | qalamna.ir :

از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سردار حسین رحیمی روز پنجشنبه در دیدار با علیرضا زاکانی شهردار تهران، اظهار داشت: با آغاز مدیریت جدید در شهرداری تهران باید یک ارتباط نزدیک و هم‌افزا میان شهرداری با نیروی انتظامی ایجاد شود.

وی به ذکر تعدادی از موضوعات مورد مطالبه نیروی انتظامی ازشهردار تهران پرداخت و گفت: کاهش ترافیک تهران یکی از موضوعات مورد مطالبه رهبری و مسئولان نظام همچنین دغدغه ویژه جنابعالی است که این روزها مقداری مشکل ساز شده است.  

وی اضافه کرد: این روزها ترافیک جدی در تهران مشاهده می‌شود که حجم این ترافیک از ساعت ۱۶ به بعد بیشتر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح شهر یکی دیگر از موضوعات مورد مطالبه نیروی انتظامی است، توضیح داد: واقعیت دراین‌باره فراهم نبودن زیرساخت‌ها و اصلاح مسیر بازپروری است، چرا که مسیر اشتباهی طی می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه هزینه هایی که برای خانه های بهاران(مراکز بازپروری معتادان) انجام می‌شود دور ریختن منابع است، گفت: برای شهردار پیشین پایتخت تحلیل کردم و وی هم پذیرفت که مسیر بازپروری معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ اشتباه است.

وی افزود: در این‌باره علاوه بر هزینه، ساختمان‌های مورد نیاز طبق ماده ۱۵ و ۱۶ فراهم شده است اما مسیر اشتباهی برای بازپروری معتادان طی می‌شود.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ محل نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر و بی سرپناه است و مراکز ماده ۱۵ نیز برای معتادانی است که خود برای بازپروری مراجعه می کنند.

رحیمی همچنین به اختصاص نیم تا یک درصد از بودجه سالانه شهرداری به بحث انضباط عمومی و امنیت اجتماعی، اشاره کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ موضوع باعث شده که نیروی انتظامی به طور روزانه با شهرداری در ارتباط باشد.

رحیمی با تأکید براینکه اگر نیروی انتظامی در ۲بخش امنیت و آرامش هماهنگی و هم‌افزایی‌های لازم را ایجاد کند حتماً اتفاقات خوبی در شهر رخ خواهد داد، بیان کرد: هم‌افزایی دستگاه قضا به ویژه دادستانی و دادسراها با نیروی انتظامی، امنیت آفرین خواهد بود.  

به گفته وی، در بخش آرامش و انضباط اجتماعی توسعه و رونق شهری، عمران و آبادانی، هم افزایی شهرداری و نیروی انتظامی جزو ضروریات است و باید این ۲ نهاد در کنار هم قرار گیرند تا کارها بسیار خوب به سامان برسد.  

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: نیروی انتظامی با تمام امکانات در خدمت شهرداران مناطق و نواحی، معاونان خواهد بود تا اهداف تیم مدیریت ولایی و جهادی شهرداری تهران اجرا شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز به همراه معاونان خود میزبان سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و و روسای پلیس های تخصصی بوده و با آنان دیدار و تبادل نظر کرد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.