stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 398475
  • 27 مهر 1400 - 23:55
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

اختصاص ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد استان همدان به کشاورزی

اختصاص ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد استان همدان به کشاورزی
همدان- قلمنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیش از 27 درصد از اشتغال و 29 درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد در استان همدان به کشاورزی اختصاص دارد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، منصور رضوانی جلال عصر امروز در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات، گفت: هر سال به رغم محدودیت‌های موجود به خصوص محدودیت‌های ناشی از کرونا، نمایشگاه بین المللی همدان، سنگ تمام گذاشته و نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه به همت تمامی صنعت‌گران و تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه بوده است، ادامه داد: بیش از ۲۷ درصد از اشتغال و ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد در استان همدان به کشاورزی اختصاص دارد؛ همچنین بیش از ۱۱۷ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در این استان فعالیت می‌کنند که خوشبختانه فعالان این عرصه در استان از کشاورزان و بهره‌برداران پیشرو کشور هستند. یکی از دلایل برگزاری هر ساله این نمایشگاه، استقبال خوب کشاورزان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه افزود: در سال‌های اخیر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی از یک و دو دهم به بیش از ۲ رسیده است که عددی بسیار خوب است و از میانگین کشوری که یک و هشت دهم است، بیشتر است.

رضوانی جلال ادامه داد: مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از ارکان اصلی است که اگر بخواهیم به امنیت غذایی بپردازیم، نقش مکانیزاسیون غیرقابل انکار است. تامین امنیت غذایی از اولویت‌های نظام و وزارت جهاد کشاورزی است.
وی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: یکی از عوامل کمک کننده به تامین امنیت غذایی بهره‌وری است و یکی از اصول اولیه در بهره‌وری مکانیزه کردن تولید است. بخشی از فرآیند مکانیزاسیون مربوط به آبیاری است که خوشبختانه در استان همدان ۱۶۰ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده و استان را به یکی از استان‌های برتر در این حوزه تبدیل کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: استان همدان با تولیدی در حدود ۵ میلیون تن، بیش از ۴ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند که نسبت به مساحت اراضی کشاورزی موجود تولید مناسبی است و امیدواریم این نمایشگاه علاوه بر ارتقا دانش کشاورزان، بتواند باعث ارتقا کمی و کیفی عملکرد مزارع شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.