stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 398428
  • 27 مهر 1400 - 23:40
0
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

انتقال آب از تالوار نیازمند اعتبار است

انتقال آب از تالوار نیازمند اعتبار است
همدان- قلمنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان کلید خورده است و هم اکنون، نیازمند تخصیص ۱۳۰۰ تا 1500 میلیارد تومان اعتبار است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، حمیدرضا جانباز در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی در طول ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، عنوان کرد: در چنین شرایطی وزارت نیرو درصدد است تا مشکلی متوجه شهر ها و روستاهای کشور نباشد.
حمیدرضا جانباز با بیان اینکه از پنج ماه پیش با توجه به نامناسب بودن بارش ها، کاهش برداشت از سد اکباتان همدان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: بر همین اساس میزان برداشت آب از سد از ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه به ۷۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.
وی در ادامه به استفاده از چاه های جایگزین در تامین آب اشاره کرد و افزود: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان کلید خورده است و هم اکنون، نیازمند تخصیص ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
جانباز با بیان اینکه تعداد سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب از این مسیر وجود دارد که بر همین اساس دو مخزن از مخازن این ایستگاه‌ها به صورت پیش ساخته تهیه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این خط نیازمند ۹۰ کیلومتر خط انتقال برق است که با بهره گیری از دیزل ژنراتورهای سیار این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از ۱۸ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده است که بایستی ادامه پیدا کند، مطرح کرد :در نظر داریم برنامه زمانبندی ضربتی آبرسانی از سد تالوار در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر شود.
وی در خصوص پیش روی این طرح نیز تشریح کرد: تنها بخشی از عملیات لوله گذاری تصفیه خانه باقی مانده که با تلاش شبانه روزی می توان پیش از آغاز فصل گرما ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب را به همدان منتقل کرد اما در این مسیر، برای عبور از بحران به راستی نیازمند همراهی و مشارکت مردم در رعایت الگوی مصرف هستیم.


صرفه جویی آب در بخش کشاورزی صورت گیرد
در ادامه این جلسه، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم که کشاورزی ما به صورت سنتی انجام می شود، اظهار کرد: مشکلات کم آبی تنها مختص شهر همدان نیست و ما در شهرستان هایی چون فامنین با این مشکلات روبرو هستیم که نیازمند توجه مدیران مربوطه است بدین سان بایستی در بخش کشاورزی صرفه جویی صورت گیرد.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد انتقال آب از سد تالوار به همدان باشیم تا با این روند بخشی از مشکلات آبی همدان حل شود.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.